آزادراه تهران – شمال و تاثیر آن بر قیمت ویلا در چالوس

آزادراه تهران – شمال که تهران را به نوشهر متصل می کند یکی از بزرگترین پروژه های راه سازی تلقی می گردد. در این مقاله میخوانیم که اتمام این پروژه چه تاثیری بر قیمت ویلا در چالوس و نوشهر خواهد داشت.

هم‌اکنون قطعات ۱ و ۴ این آزادراه در دست بهره‌برداری، و قطعات ۲ و ۳ در دست ساخت هستند.

این بزرگراه که طرح اولیه آن مربوط به سال  ۱۳۵۳ می باشد. بعد از گذشت چندین سال این پروژه هنوز به طور کامل گشایش نیافته و در دست ساخت می باشد. این بزرگراه سپس با عبور از ارتفاعات البرز به موازات جاده موجود کرج – چالوس تا شهر چالوس ادامه دارد . در نهایت با یک تقاطع غیر همسطح به کمربندی چالوس-تنکابن متصل می شود.

آزادراه تهران شمال
قیمت ویلا در چالوس

بخش های  مختلف آزاد راه

بخش اول آزاد راه تهران – شمال از تقاطع بزرگراه آزادگان و بزرگراه شهید همت شروع می شود و با عبور از کن، سولقان، امام زاده عقیل، تونل تالون و دره لانیز به سه راهی شهرستانک می رسد.

این بخش از طرح که طول آن تقریبا ۳۲ کیلومتر است موجب می شود قسمتی از راه فعلی که از کرج می گذرد حذف شده و مسیر فعلی حدود ۶۰ کیلومتر کوتاه شود.

بخش دوم آزاد راه

در منطقه حدفاصل دو آب شهرستانک – پل زنگوله به طول تقریبی ۲۲ کیلومتر، تونل های بخش هر یک به طول ۶۴۰۰ متر در این منطقه قرار دارد. با اجرای این قسمت طول مسیر جاده فعلی کرج-چالوس حدود پنج کیلومتر کوتاه خواهد شد.

عملیات عمرانی این قطعه بجز تونل های البرز از سال ۱۳۹۶ آغاز و توسط چهار شرکت: بلند طبقه، مشارکت انصار، آباد راهان پارس و جنوال مکانیک در حال اجرا می باشد.

بخش سوم آزاد راه

حدفاصل پل زنگوله – سه‌راه دشت نظیر و مرزن آباد به طول تقریبی ۴۷ کیلومتر است. مسیر دارای دو خط رفت و دو خط برگشت است که هنوز عملیات اجرایی در این بخش مشاهده نمی شود.

و اما بخش چهارم آزاد راه تهران – شمال حدفاصل سه راهی دشت نظیر مرزن آباد-چالوس به طول حدود ۲۰ کیلومتر است. این مسیر دارای دو خط رفت و برگشت و در قسمت های فراز، یک خط کندرو به مسیر اضافه می شود. اجرای این قطعه از سال ۱۳۷۵ شروع و در سال ۱۳۹۱ به بهره برداری رسید. با احداث و بهره برداری این آزادراه به دلیل سهولت در پیمودن مسیر، سیل خریداران زمین و مسکن در شمال به ویژه در شهر چالوس با هجوم و استقبال مواجه می شود. افزایش تقاضا برای خرید ملک در چالوس قطعا افزایش قیمت را در پی دارد. بنابراین تا پیش از اتمام بهره برداری خرید و ساخت ویلا بهترین روش سرمایه گذاری می باشد.


منتشر شده

در

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *