اجرایی شدن آزادراه چالوس به رامسر

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس‌آباد اعلام کرد سهم دولت در اجرای آزادراه چالوس به رامسر مشخص است و کاربری را شامل می شود.

سید شمس‌الدین حسینی بیان نمود : با توجه به حجم بالای سفر به مازندران و تردد زیاد مسافران و گردشگران، این استان از راه مناسبی برخوردار نیست.

آزادراه چالوس به رامسر از امکان کمیسیون ماده ۲۳ برخوردار است و کد اجرایی در بودجه را نیز دارا می‌باشد.

حسینی خاطرنشان کرد: سهم دولت در اجرای آزادراه چالوس به رامسر مشخص است و کاربری را شامل می‌شود.

تا کنون تأمین آب نوشیدنی این شهرستان‌ها تا ۸۵ درصد از منابع زیرزمینی است که با اجرای این طرح و تأمین آب از منبع آب‌های سطحی، مشکل آب شرب مرتفع می گردد .

حسینی درباره میزان سهم مازندران از بودجه سال جدید نسبت به سال های قبل افزود: تحول گسترده ای در این زمینه انجام نشده است. اما امروز یک سری اولویت‌ها برای مازندران و به ویژه غرب استان تعیین شده  که اگر به آن‌ها بیشتر پرداخته شود خوب است. مانند همین پروژه آزادراه چالوس-رامسر که نیاز جدی منطقه محسوب می‌شود. در بحث آب و فاضلاب نیز با مشکلات جدی مواجه می باشیم.

سال‌ها توسعه برخی از صنایع در مازندران، گیلان و تا حدی هم گلستان ممنوع بود. اما در دولت نهم و دهم بخشی از این محدودیت رفع شد.

به بهانه حفاظت از جنگل طرح تنفس جنگل و طرح خروج دام مطرح و اجرا شد، اما جنگل خراب شد و قاچاق چوب گسترش یافت.

بخش وسیعی از این شرایط مازندران و شمال کشور حاصل سیاست گذاری‌های اشتباه است.

به طور کلی یک نکته مهم درباره روند توسعه در شمال کشور وجود دارد؛ این که اگر مطالعه کنیم درمی یابیم کلا توسعه زیرساخت‌ها در شمال کشور ضعیف است، وقتی توسعه زیرساخت‌ها ضعیف است یعنی جذب اعتبارات عمرانی پایین است.

آزادراه چالوس

منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *