زمان اجرای استخر در ویلا به چه نکاتی دقت کنید

استخر یکی از امکانات تفریحی مفیدی است که می‌توانید در باغ یا ویلای خود داشته باشید. علاوه بر این یکی از چیزهایی که باعث زیباتر و باکلاس‌تر شدن ویلا می‌شود، طراحی استخر برای ویلا است. استخر داخل یا سرپوشیده نیز امتیاز بالاتری برای ویلای شما محسوب می‌شود.

حواستان باشد که در ساخت استخر باید دقت بالایی داشته باشید و از مصالح مرغوب استفاده کنید. اما ساخت و اجرای استخر در ویلا باید با توجه به نکاتی انجام شود. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا شما را با آن‌ها آشنا کنیم.

۱. ابعاد استخر

یکی از مهم‌ترین نکاتی که زمان ساخت استخر ویلا یا باغ باید حواستان به آن باشد، ابعاد استخر است. زمان ساخت باید به این موضوع مهم دقت کنید که حداقل طول استخر باید ۳ برابر قد یک انسان بزرگسال باشد.

با توجه به آن، حداقل ابعاد توصیه شده برای طول استخر ۶ متر، برای عرض آن ۴ متر و برای عمق ۱ متر در نظر گرفته شده است. همچنین برای برخورد نکردن افراد با یکدیگر و شنای راحت‌تر آن‌ها، هر نفر به ۵ متر مربع مساحت برای شنا کردن نیاز دارد که در طراحی ابعاد استخر این مورد نیز باید لحاظ شود.

۲. ایجاد بادگیر برای استخر روباز

استفاده از دیوار شیشه‌ای، چوبی، سیمانی و… یا در کل ایجاد حصار بزرگ در دور تا دور استخر روباز، حکم بادگیر را برای آن دارد. در فصولی که حتی کمی وزش باد داشته باشیم شنا کردن در استخر روباز، باعث سرماخوردگی می‌شود.

به این دلیل که وقتی بدن شما خیس است و باد به آن برخورد می‌کند، تاثیر سرمای باد چند برابر می‌شود. بنابراین ایجاد بادگیر برای استخر روباز ضروری است. یکی دیگر از کارهایی که در این مورد  زمان ساخت استخر می‌توانید انجام دهید این است که آن را در جایی که کمتر در معرض مسیر جریان وزش باد قرار دارد، بسازید.

۳. بررسی منطقه یا محله مورد نظر

قبل از اجرای استخر در ویلا منطقه یا محله‌ای را که ویلا در آن قرار دارد، بررسی کنید. زیرا در بعضی از منطقه‌ها، همسایه‌ها باتوجه به دلایلی مانند ایجاد سروصدا، اجازه ساخت استخر در فضای باز را نمی‌دهند.

در بعضی از مناطق نیز شما برای ساخت استخر به مجوز جدایی نیاز دارید که برای گرفتن آن باید به اداره شهرداری یا اداره تربیت بدنی آن‌جا مراجعه کنید.

اگر استخر شما برای فضای داخلی ویلا است، طرح ساخت استخر خود را به اداره شهرداری ارائه می‌دهید و از همان جا هم درخواست مجوز را پیگیری می‌کنید. اما اگر استخر شما برای محیط خارجی ویلا یعنی حیاط آن است، باید به اداره تربیت بدنی شهر خود مراجعه کنید.

۴. مکان مناسب استخر ویلا

از دیگر نکات مهم برای اجرای استخر در ویلا، انتخاب مکان مناسب است. استخرها به‌طورکلی در خانه‌ها، ویلاها و باغ‌ها ساخته می‌شوند، به‌همین دلیل باید به مکانی که می‌خواهید استخر خود را آن‌جا بسازید، توجه کنید.

اگر در آن مکان فضای سبز قرار داشته باشد، برای ساخت استخر باید فضای سبز را حذف کنید که می‌تواند شامل قطع درختان و خراب کردن باغچه باشد. در این صورت باید حواستان باشد که هزینه مورد نیاز شما بیشتر از حالت عادی است. علاوه بر هزینه ساخت استخر، هزینه خرابی آن نیز وجود دارد.

برای انتخاب مکان مناسب استخر، ابعاد آن را نیز باید در نظر داشته باشید. این ابعاد باید طوری باشد که استخر شما از لحاظ طولی یا عرضی از ابعاد استانداردش کمتر نشود.

سخن نهایی

حتما در خاطر داشته باشید که طراحی استخر بدون در نظر گرفتن منبع تامین آب، کاری بیهوده و بی‌نتیجه است. استخر بدون آب، هیچ معنا و مفهومی ندارد. در نتیجه وقتی که برای اجرای استخر در ویلا یا باغ برنامه‌ریزی می‌کنید، باید این موضوع را در نظر داشته باشید که استخرها نیازمند مقدمه‌سازی و آماده‌سازی تاسیسات نیز هستند.

زمان اجرای استخر در ویلا توجه به مسیر لوله‌کشی آب و مسیر کابل‌های برق هم ضروری است. موقعیت مکانی استخر باید طوری باشد که راحت بتوانید وسایل ساخت و ساز را منتقل کرده یا برای تعمیرات و بازرسی اقدام کنید. بعضی از ویلاها هم برای استخر خود بدون توجه به زمان سال، آب گرم را فراهم می‌کنند.

اگر می‌خواهید استخر شما نیز چنین ویژگی را داشته باشید باید به فکر افزایش هزینه‌هایتان باشید و همچنین دقت کنید در چنین مواقعی تصفیه آب و تعویض آن را باید بیشتر از گذشته انجام دهید.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *