استفاده از آتشگاه به جای شومینه در ویلا

به تازگی یکی از المان هایی که در ویلاهای چالوس نوشهر مورد استفاده قرار میگیرد، آتشگاه است.

 علاوه بر کارایی این المان در محوطه ویلا، در زمان فروش ارزش ملک شما به دلیل مجهزبودن بالاتر می رود.

 اکثرا با اصطلاح شومینه آشنا هستند که در طراحی و دکوراسیون داخلی از آن استفاده می‌شود و سبب لوکس شدن ساختمان می گردد.

 اما آتشگاه در ویلا برای فضای باز است. شاید اینطور به نظر برسد که طراحی شومینه و آتشگاه در ویلا شبیه یکدیگر هستند اما در اجرا کاملا متفاوت می باشند.

اهمیت ساخت آتشگاه در محوطه ویلا

در حقیقت آتشگاه یک جایگاه یا فضای خاص در محوطه ویلا است . برای ساخت آن از مصالحی که برای طراحی دکوراسیون فضای باز مورد استفاده قرار می‌گیرد، استفاده شده است.

اما تفاوت شومینه و آتشگاه در چیست؟

واضح ترین تفاوت این دو در نوع سوخت می باشد. شومینه‌ها یک کانال به عنوان دودکش به سمت بالا دارند، اما آتشگاه کاملاً رو باز است . همچنین سوخت نسبتا کمتری در مقایسه با شومینه مصرف می‌کند.

استفاده از آتشگاه در محوطه و فضای

 آتشگاه در ویلا زمانیکه برای محوطه سازی و طراحی فضای سبز مورد استفاده قرار می‌گیرد نقش زیباسازی محوطه را بر عهده دارد و همچنین می‌تواند به عنوان یک ابزار کاربردی در فضای اطراف ویلا نیز محسوب شود.

به بیان دیگر زمانی که از آتشگاه برای محوطه اطراف ویلاها استفاده می‌شود می‌توان بخش های اطراف ویلا را به مکانی تبدیل کرد که به وسیله مبلمان فضای باز دکور شده است و یک فضای عالی، دنج و آرامش بخش برای ساکنان ویلا به وجود آورید .

 به صورت کلی در رابطه با طراحی و ساختار آتشگاه در ویلا می‌توان به این صورت عنوان کرد که استفاده از این المان می‌تواند به حس آمیزی و زیبایی شناسی محوطه ویلا کمک کند و ارزش اقتصادی و همچنین قیمت ملک شما را به صورت قابل توجهی افزایش دهد.


منتشر شده

در

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *