استفاده از سردری برای ویلا

سردر ویلا همانطور که از نامش پیداست به منظور حفاظت از ویلا و یا حیاط است.

سردرها باید در صورت داشتن مسیر ، محل عبور سواره و پیاده کاملا مشخص باشد.

نصب سردرب با کمک مصالحی مثل آجر، بلوک در جان و با بهره وری از سازه ای محافظ از فلز در اسکلت و کاشی و سرامیک و غیره در نمای ظاهر به کار می رود


هرسردرب حاوی سه بخش است:

  • بیرونی یعنی زیر کار یا لمبه و دامپا
  • قاب دور کار یا نما فلزی
  • سقف کار که بصورت شیبدار نصب می گردد.

باید از مواد اولیه‌ی سبک و با کیفیت به صورت های زیبا و مدرن  برای هر بخش مورد استفاده گیرد. چرا که استفاده از مواد سبک باعث وزن کمتر و استقامت بالاتر در برابر عوامل آب و هوایی و جوی خواهد داشت.

همچنین سبب قابلیت رنگ پذیری بالاتر و همچنین داشتن رنگ های گوناگون و تنوع مدل ها خواهد شد.


در صورتی که در طراحی سردر ها از نورپردازی استفاده میکنید ، به خاطر داشته باشید که بهترین و تاثیرگذارترین نوع استفاده ، پاشیده شدن نور و وسعت زیاد نوری روی سردرها است.

در ساخت سردری ها معمولا از ورق های طرحدار که بیشتر به شکل سفال پرچینی ،سفال ژنوا ، ذوزنقه یا کرکره سینوسی هستند در کنار استفاده از پیچ سرتمه و آچار و چسب ماستیک و همچنین ورق زیرین یا ورق دامپا استفاده میشود.
وجود سردرب روی درب ویلا میتواند از راه‌یابی باران و برف و همچنین اصابت عوامل خارجی با خود درب و ایجاد پوسیدگی و رنگ پریدگی آن جلوگیری نماید و درب ماندگاری طولانی‌تری خواهد داشت.

قیمت اجرای سردرب حیاط و پارکینگ بر حسب موادی که به کار رفته از جمله دامپا که خود انواع مختلفی دارد مانند: دامپا فلزی روغنی، فلزی رنگی، پی وی سی و چوب و غیره که بیشتر از لمبه های روغنی با قطر ۰.۵ میلی‌متر به کار برده می شود. این مورد برای استقامت و قابلیت جوشکاری به قاب نما نیاز دارد.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *