افزایش عمر ویلا و روش های نگهداری از آن

محافظت از ساختمان هزینه چندانی نخواهد داشت اگر به تعمیر تاسیسات ساختمان حساس باشید.

با تعمیر و  نگهداری به موقع از تاسیسات ساختمان  عمر ویلا افزایش می‌یابد و از هزینه های گزاف جلوگیری می شود.

ساختمان های امروزی تحت نظارت مهندسین به بهترین مصالح و درنظرگیری استحکام کافی ساخته می شوند. اما همین خانه‌های محکم هم با گذشت زمان دچار فرسایش می‌شوند. هر ساختمانی بنا بر این که با چه مصالحی ساخته شده یا اصول مهندسی در آن رعایت شده یا نه، عمر مفیدی دارد.

 در واقع عمر ویلا یک ساختمان، تعداد سال هایی است که ساختمان از نظر استحکام مقاومت ایمنی و استانداردهای لازم با کیفیت شمرده خواهد شد. 

ساختمان‌های ایرانی چند سال عمر مفید دارند؟

متاسفانه در کشور ما کیفیت ساخت‌وساز بسیار پایین می باشد. مصالح ساختمانی بی‌کیفیت و شیوه اجرایی نامناسب باعث می شود تا عمر مفید ساختمان‌ها بسیار کم شود. طبق آمار و اطلاعاتی که در حوزه ساختمان منتشر کرده‌اند، عمر مفید ساختمان‌ها در کشورهای پیشرفته ۱۰۰ تا ۳۰۰ سال می باشد. اما در ایران عمر مفید بنا را ۲۰ و در بهترین حالت ۳۰ سال تخمین زده‌اند.

عواملی که از عمر مفید ویلا می کاهند چیست؟

سازندگان ساختمان تمام تلاش خود را می‌کنند تا حتی‌الامکان از هزینه‌های ساخت‌وساز بکاهند. حتی اگر این رویه باعث شود اصول فنی رعایت نشوند و ایمنی و استحکام ساختمان پایین بیاید. اهمیت این مساله به دلیل دیگری هم حائز اهمیت است؛ کاهش عمر مفید ساختمان با فرسودگی آن در ارتباط مستقیمی است و اگر چاره‌ای برایش اندیشیده نشود، در درازمدت ممکن است جان ساکنان خانه را نیز به خاطر بیندازد.

بنابراین لازم است عواملی را که از عمر مفید ساختمان می‌کاهد شناسایی کنید و برای بازسازی اقدامات لازم را انجام دهید.

تعمیر تاسیسات ساختمان و لوله‌کشی ساختمان و تعمیر پکیج  و تاسیسات مکانیکی از جمله مهم‌ترین کارهایی هستند که باید در یک ساختمان به‌طور منظم انجام شوند.

هزینه های نگهداری ویلا

منتشر شده

در

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *