اهمیت تاسیسات ویلا و نقش آن در عمر ساختمان

تاسیسات مکانیکی یکی از مواردی هستند که در تعیین عمر مفید بنا نقش مهمی دارند. جهت آگاهی  از اهمیت تاسیسات ویلا می بایست بدانید که به دو دسته مکانیکی و صنعتی تقسیم می‌شود. تاسیسات مکانیکی ساختمان شامل سیستم آب و فاضلاب، تهویه ، سونا و جکوزی ، استخر، می‌شود.

تاسیسات ویلا

برای نگهداری از ساختمان لازم است تاسیسات ویلا به صورت مرتب بررسی شوند چرا که خرابی در هر یک از این قسمت‌ها باعث آسیب ساختمان می‌شود.

نقش لوله‌کشی ساختمان و تاسیسات ویلا

در صورتی که لوله‌کشی ساختمان ترکیدگی یا نشتی داشته باشد، فشار آب دچار افت می شود. درنتیجه سقف و دیوارها و کف خانه به اصطلاح نم برمی‌دارند. این مساله باعث فرسودگی ساختمان و ایجاد خطراتی برای ساکنان می‌شود.

حتی اگر لوله‌کشی ساختمان به شکل درستی انجام گرفته شود، حتما بعد از گذشت سال‌ها دچار فرسودگی، پوسیدگی می‌شود.

از مهم‌ترین بخش‌های ساخت‌وساز اولیه لوله‌کشی محسوب میشود. همان طور که میدانید رطوبت باعث کاهش عمر مفید بنا می‌شود. نشتی یا ترکیدگی در سیستم لوله‌کشی سبب ایجاد رطوبت و در نتیجه آسیب به ساختمان می شود.

بنابراین تعمیر تاسیسات ساختمان یکی از کارهای مهم سرکشی منظم از وضعیت لوله‌کشی ساختمان می باشد.

تعمیر پکیج در ساختمان

سالهاست  که پکیج ها جایگزین شوفاژها و انواع سیستم‌های گرمایش و سرمایش شده اند. امروزه در ساختمان‌سازی نصب پکیج از اصول مهم ساختمان است. از آنجا که سرمایش و گرمایش ساختمان ارتباط مستقیمی هم با عمر مفید بنا دارد. بنابراین تعمیر این سیستنم ها یز یکی از اقداماتی ضروریست که برای بالا بردن عمر مفید بنا باید به آن توجه داشته باشید.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *