بازسازی ملک قدیمی

از بین بازسازی ملک قدیمی یا ساخت یک ملک جدید کدام را انتخاب کنیم؟

خیلی از ساختمان‌ها کهنه و قدیمی هستند یا در هر صورت مشکلاتی دارند که باید برای تعمیر آن‌ها اقدام کنید. گرچه برای بازسازی ملک قدیمی باید مسائل مختلفی را در نظر بگیرید.

البته گاهی هم انجام این کار از لحاظ هزینه یا شرایطی دیگر مناسب نیست و بهتر است به فکر ساخت یک ملک جدید باشید. تجربه بسیار هیجان‌انگیزی که می‌توانید یک خانه را از ابتدا طراحی کنید و همان‌طور که می‌خواهید بسازید.

در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا بررسی کنیم بازسازی ملک قدیمی بهتر است یا ملک جدید و چه مواردی را باید در نظر بگیرید.

بازسازی ملک قدیمی

برای ساخت ملک جدید باید به چه نکاتی دقت کنید؟

یکی از چالش‌های بزرگ کسانی که در زمینه ساخت و ساز فعالیت می‌کنند، یافتن قطعه زمین مناسبی است که متناسب با اندازه و شکل خانه مورد نظرشان باشد. اما برای انتخاب زمین بودجه خود را نیز باید در نظر بگیرید.

همچنین باید دقت کنید ملک مورد نظر را در کجا می‌خواهید بسازید. شاید محل آن دورتر از مراکز شهر و در منطقه‌ای باشد که درآمد شما آن‌جا بهتر است. گرچه چنین چیزی با آن‌که فرصت خوبی است اما تمام افراد از آن استقبال نمی‌کنند.

از طرفی زمانی که مقدار قابل توجهی بودجه را به ساخت یک ملک جدید اختصاص می‌دهید، باید در مورد مناسب‌ترین منطقه از نظر دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی، پارک‌ها، امکانات رفاهی، مغازه‌ها، مدارس و مسائل دیگر تحقیق کنید.

همچنین باید تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید از یک معمار کمک بگیرید تا خانه‌ای خاص را برای شما طراحی کند یا طرح مشابهی را در نظر دارید. باز هم این موضوع می‌تواند به بودجه شما بستگی داشته باشد. بنابراین لازم است بررسی کنید که چطور می‌توانید از پول خود به بهترین شکل استفاده کنید و همه چیز به خودتان بستگی دارد.

بازسازی ملک قدیمی

برای با بازسازی ملک قدیمی باید به چه نکاتی دقت کنید؟

یک راه‌حل مناسب برای یافتن خانه در منطقه‌ای که دوست دارید، تصمیم به بازسازی ملک قدیمی است که آن‌جا قرار دارد. مانند زمان خرید یک ملک، باید در نظر بگیرید چه مقدار بودجه دارید و اگر نیاز به وام است، چطور برای آن اقدام کنید.

از طرفی ممکن است پس از خرید این ملک قدیمی متوجه لزوم تعمیر مواردی شوید که قابل مشاهده نبودند مانند لوله‌کشی یا سیم‌کشی فرسوده که در ابتدا ممکن است خود را نشان ندهند. البته معنای حرف ما این نیست که بازسازی فکر خوبی نیست، بلکه می‌گوییم باید برای چنین مواقعی نیز بودجه‌ای را کنار بگذارید.

با این‌حال یکی از مزایای اصلی بازسازی ملک قدیمی، در مقایسه با خرید زمین و ساخت یک ملک این است که مجبور نیستید همه چیز را یک‌جا انجام دهید. به عبارت دیگر می‌توانید در طول زمان هزینه لازم برای تعمیر جاهای مختلف ملک مورد نظرتان را مدیریت کنید.

برخی افراد هم به این دلیل اقدام به بازسازی ملک قدیمی می‌کنند تا بتوانند از شرایط بازار و افزایش قیمت خانه‌ها استفاده کنند. بدون تردید چنین ملکی پس از نوسازی با قیمت بالاتری به فروش خواهد رسید و فرد علاوه بر جبران هزینه‌های بازسازی، سود خوبی هم به جیب می‌تواند بزند.

بازسازی ملک قدیمی

بازسازی خانه را از کجا شروع کنیم

انتخاب محل بازسازی یا ترتیب آن کاملا به سلیقه خود شما بستگی دارد. اما اگر به فکر افزایش قیمت خانه خود پس از بازسازی هستید، توصیه می‌کنیم اول از آشپزخانه شروع کنید.

چون حتما این جمله را شنیده‌اید که آشپزخانه قلب تپنده خانه است. سپس به نظر ما بهتر است به سراغ اتاق نشیمن و پذیرایی بروید. از طرفی تغییر کف زمین و اضافه کردن سیستم‌های سرمایش و گرمایش از کف به همراه تغییر دیوارها، نه تنها نمای خانه را تغییر خواهد داد، بلکه به قیمت ملک شما می‌افزاید.

علاوه بر این از سرویس بهداشتی هم غافل نشوید و برای تعویض سنگ سرویس بهداشتی، روشویی و کاشی‌های حمام هزینه‌ای را در نظر بگیرید.

سخن نهایی

در پایان با توجه به مطالب بالا احتمالا بین بازسازی ملک قدیمی یا خرید ملک یکی را انتخاب کردید و مهم‌ترین عامل در این انتخاب همان‌طور که گفتیم باید بودجه شما باشد. از طرفی اگر می‌خواهید برای هر کدام از آن‌ها وام بگیرید، حتما به مدت لازم برای بازپرداخت آن و اقساطش فکر کنید.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *