تامین امنیت ملک

نحوه تامین امنیت ملک یا ویلا

یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید در جوامع امروزی به آن توجه کرد، تامین امنیت است. امنیت از دو دیدگاه زیر دارای اهمیت است:

  1. امنیت جانی و مالی
  2. امنیت روانی

تامین امنیت جانی و مالی بر عهده ارگان‌های خاص دولتی است اما این موضوع به این معنا نیست که خودمان دیگر تلاشی برای برقراری آن انجام ندهیم. برای مثال بالا بردن تامین امنیت ملک یا خانه یکی از کارهایی است که صاحبخانه بیشتر از هرکسی وظیفه آن را به عهده دارد.

تجهیزاتی وجود دارند که می‌توانید با استفاده از آن‌ها درصد سرقت از ملک خود را کاهش دهید. این تجهیزات از سیستم‌های هوشمند گرفته تا گاوصندوق‌ها، مفید هستند و می‌توانند مانع دستبرد سارقان شوند. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا راه‌هایی مفیدی را برای پیشگیری از سرقت و تامین امنیت ملک یا ویلا به شما آموزش دهیم.

۱٫ نصب درب‌های ضد سرقت

تامین امنیت ملک

شکستن و عبور از درب‌های معمولی کار خیلی سختی نیست اما درب‌های ضد سرقت را نمی‌توان به‌راحتی شکست. می‌توان این‌طور ادعا کرد که چنین درهایی با هیچ کلیدی به جز کلید خودشان باز نمی‌شوند.

بنابراین با نصب درب‌های ضد سرقت خیالتان از تامین تامین امنیت ملکتان آسوده باشد. لازم به ذکر است که آن‌ها تنها یک قفل ندارند، بلکه برای هر کدام از چند قفل آن‌ها کلید مخصوصی در نظر گرفته شده است. با نصب این درها احتمال ورود سارقان به ملک یا ویلای خود را حتی به صفر کاهش دهید.

۲٫ نصب دوربین مداربسته

تامین امنیت ملک

یکی دیگر از راه‌های تامین امنیت ملک یا پایین آوردن آمار سرقت از خانه‌های ویلایی، نصب دوربین مداربسته است. بهتر است دوربین مداربسته را در مکانی نصب کنید که دیده نشود. در صورت دیده شدن دوربین، ممکن است سارقان آن را از کار بیندازند.

استفاده از دوربین‌های مداربسته با قابلیت اتصال به اینترنت می‌تواند گزینه بهتری نسبت به مدل ساده آن‌ها باشد. زیرا با این دوربین‌ها می‌توانید به‌صورت لحظه‌ای تمامی عبور و مرور‌ها را بررسی کنید.

۳٫ از نقاط تاریک ویلا غافل نشوید

تامین امنیت ملک

اگر اطراف ویلایتان تاریک است، لامپ‌های پر نوری را در آن محیط نصب کنید. با این ترفند اشراف کاملی به تمام نقاط ویلای خود دارید و همچنین کسی جرات نمی‌کند قصد ورود به ملک یا ویلای شما و سرقت از آن را داشته باشد.

به نظر ما حتی بهتر است که در پشت درب هم از این لامپ‌های پر نور استفاده کنید. لامپ‌های دارای سنسور نیز گزینه مناسبی هستند، زیرا بلافاصله بعد از عبور فرد از نزدیک آن‌ها روشن ‌می‌شوند. در این صورت متوجه رفت و آمد افراد مختلف اطراف ویلای خود خواهید شد.

۳٫ قفل کردن پنجره‌های رو به خیابان

پنجره‌های کشویی رو به خیابان از امنیت پایینی برخوردار هستند. به‌همین دلیل بهتر است برای این پنجره‌ها جهت تامین امنیت ملک خود، از رول یا میله فلزی استفاده کنید. حتی اگر در کشویی دارید نیز بهتر است از این ترفند برای آن استفاده کنید.

اشتراک مجلات و روزنامه را لغو کنید

اگر می‌خواهید برای مدتی به سفر بروید یا از خانه خود دور باشید، برای تامین امنیت ملکتان بهتر است اشتراک مجلات و روزنامه‌ها را قطع کنید. این موضوع مخصوصا برای کسانی که خانه ویلایی دارند، حائز اهمیت است. سارقان یکی از راه‌های هدف قرار دادن سوژه سرقت خود را از روی خانه‌هایی که بسته‌های پستی، روزنامه و تراکت پشت درشان جمع شده است، انتخاب می‌کنند.

۴٫ استفاده از گاوصندوق

تامین امنیت ملک

یکی دیگر از گام‌های مهمی که باید برای پیشگیری از سرقت ملک و بالا بردن امنیت خانه خود انجام دهید، این است که مدارک مهم و اشیای قیمتی را در دسترس و جلوی دید قرار ندهید. گرچه به نظر ما بهتر است تا جای ممکن حتی آن‌ها را در خانه خود نگه ندارید.

حتما اگر چنین وسایلی را در منزلتان نگداری می‌کنید، باید یک گاوصندوق مطمئن تهیه کنید. نمونه‌هایی که در دیوار جاساز می‌شوند و مخفی هستند، ایمنی بیشتری دارند. اما اگر امکان نصب آن‌ها برای شما وجود ندارد، استفاده از مدل‌های دیگر هم تا حد زیادی جلوی به سرقت رفتن اشیای مهم شما را می‌گیرد.

همچنین یک لیست از اسناد و اشیای قیمتی خود تهیه کنید و از آن‌ها عکس بگیرید تا در صورت به سرقت رفتن آن‌ها بتوانید راحت متوجه اشیای سرقت شده شوید و به پلیس گزارش دهید.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *