ترمو وود برای نمای خارجی

اهمیت استفاده از ترمو وود برای نمای خارجی و ویژگی‌های آن

معماری گذشته ما درونگرا بود. در آن زمان تزئینات بناها و جنبه‌های زیبایی شناختی آن‌ها، تنها زمانی نمود پیدا می‌کرد که وارد آن‌ها می‌شدید. اما امروزه علاوه بر اهمیت معماری داخلی، طراحی خارجی در ساختمان‌ها اهمیت پیدا کرده است.

کمتر کسی را می‌توانید پیدا کنید که در صورتی که یک ساختمان نمای خارجی مناسبی نداشته باشد، آن را برای سکونت انتخاب کند. در حال حاضر زیبایی شناسی در تمام جنبه‌های ساختمان اهمیت پیدا کرده است. به‌همین دلیل روزبه‌روز شاهد مصالح جدید در صنعت ساختمان هستیم.

ترمو وود یکی از مصالح جدیدی است که در نمای ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر در زمره طرفداران نمای چوبی قرار می‌گیرید، ما در این مطلب کاربرد ترمو وود برای نمای خارجی را برای شما بررسی می‌کنیم. پس تا انتها همراه ما بمانید.

ترمو وود چیست؟

از گذشته تا به‌حال یکی از مصالح محبوب در ساختمان‌ها، چوب بوده است. اما چوب در هر حالتی قابل استفاده نیست و می‌تواند در برابر عوامل طبیعی و خارجی به‌راحتی آسیب ببیند. به‌همین علت محققان اصلاحاتی را روی این ماده طبیعی انجام داده‌اند تا مقاومت آن را افزایش دهند.

ترمو وود یک چوب اصلاح شده است. این چوب حرارت دیده است و به محیط زیست آسیبی نمی‌رساند. این چوب دوام بالایی دارد و به دلیل کیفیت خوب آن، ترمو وود برای نمای خارجی و داخلی، کاملا مناسب است.

دلیل استفاده از ترمو وود خارجی در نما

ترمو کردن چوب یک فرآیند مدرن و مکانیزه است که طی آن محصول را سازگار با محیط زیست می‌کنند، به‌طوری که تمام باکتری‌ها، کپک‌ها و قارچ‌های موجود در آن از بین بروند. از آن‌جایی که بزرگترین دشمن چوب حشرات هستند، در برابر آن‌ها و آسیب‌های شیمیایی کاملا مقاوم می‌شود.

در استفاده از چوب ترمو در ساختمان دو عامل اهمیت دارد: قیمت مناسب و کیفیت بالا. با توجه به این دو، یکی از محبوب‌ترین ترمو وودهای موجود در بازار، فنلاندی است. چوب ترمو فنلاندی قیمت مناسبی دارد و کیفیت بالای آن، باعث شده است تا در کنار نمونه‌های ایرانی، بیشترین سهم را از بازار ایران داشته باشد.

ترمو وود برای نمای خارجی

همچنین فنلاند به‌دلیل جنگل‌ها انبوه کاج خود، اولین کشوری به‌شمار می‌رود که اقدام به تولید ترمو وود برای نمای خارجی ساختمان کرده است. بنابراین سابقه قدیمی این کشور در تولید ترمو وود، دلیل دیگری برای برتری یافتن نمونه فنلاندی، نسبت به سایر نمونه‌ها است.

ویژگی‌های ترمو وود

حس و حال و گرمایی که مصالح چوبی در دکوراسیون منازل یا نمای آن‌ها به افراد منتقل می‌کنند، با هیچ متریال دیگری قابل مقایسه نیست. ویژگی‌های خاص ترمو وود استفاده از چوب را در ساختمان‌ها افزایش داده و به این ترتیب، فضاهایی دلنشین ایجاد کرده است.

از ویژگی‌های ترمو وود می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • ترمو وود کاملا ضد آب است. به‌همین دلیل می‌تواند در نمای ساختمان‌هایی که در اقلیم‌های مرطوب هستند مورد استفاده قرار بگیرد. این قابلیت را دارد تا در اطراف استخر و جکوزی نیز به‌کار رود.
  • این چوب کاملا در برابر عوامل جوی مانند باران، باد، اشعه‌های مضر خورشید و عوامل مخرب دیگر، مقاوم است.
  • نوعی از آن را که با عنوان چوب دک می‌شناسند، در کف استفاده می‌کنند و با شیارهایی که دارد از سر خوردن افراد جلوگیری می‌کند.
  • یکی از دلایل مهم بکارگیری ترمو وود برای نمای خارجی ساختمان، استحکام بالای آن در برابر ضربه است.
  • شما می‌توانید ترموو وود را با توجه به پروژه خود با یک رنگ مناسب، رنگ آمیزی کنید.

استفاده از ترمو وود در نمای خارجی ساختمان

در گذشته استفاده از چوب تنها در داخل ساختمان‌ها رواج داشت اما با تولید ترمو وود، این مصالح مقاوم توانست راه خود را به نمای خارجی ساختمان‌ها نیز باز کند. برای همین امروزه می‌توانید آن را در نمای بسیاری از منازل مسکونی یا فضاهای اداری و تجاری ببینید.

ترمو وود برای نمای خارجی

دلیل رواج ترمو وود برای نمای خارجی ساختمان‌ها، علاوه بر کیفیت بالا، زیبایی و چشم‌نوازی آن است. این نوع چوب می‌تواند در کنار مصالح مدرن دیگری مانند سنگ، ورق کامپوزیت یا آجر قرار گیرد و صحنه‌های تلفیقی و زیبایی را برای مخاطبان ایجاد کند.

سخن نهایی

استفاده از هر نوع متریال در ساختمان، مستلزم کیفیت بالای آن است. مجری، علاوه بر سلیقه برای بکار بردن درست آن، باید شناخت خوبی از متریال داشته باشد. نماهای چوبی برای بسیاری از افراد زیبا و دلنشین هستند اما در صورتی که درست استفاده شوند و در طول زمان، ماندگار باشند.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *