روف گاردن و محوطه سازی در ویلا

روف گاردن یعنی فضای سبز بر روی سقف (چه پشت بام، چه حیاط و …).  روف گاردن از قراردادن چمن مصنوعی تا چند عدد گلدان شروع می شود و به محوطه سازی و نورپردازی ختم می شود. انتخاب طراحی و پیاده سازی به منطقه ویلا و سلیقه شما بستگی دارد.

مزیت طراحی و پیاده سازی روف گاردن

در صورتی که ویلای شما در منطقه شهری است، روف گاردن سبب پاکسازی هوای اطراف، کاهش آلاینده ها، کنترل دما و … می شود.

از دیگر مزایای استفاده از روف گاردن زیباسازی ویلا است و همچنین روف گاردن ها تاثیر به سزایی در هزینه قبض برق دارند. گیاهان کاشته شده در روف گاردن ها، سبب  نگهداری گرمای لازم برای ویلا در فصل زمستان و خنک کردن منزل شما در فصل تابستان می گردند. در نتیجه دیگر نیازی به روشن کردن سیستم های سرمایشی و گرمایشی نمی باشد که در نهایت سبب کاهش صورت حساب قبض برق می گردد

.

انواع روف گاردن ها:

فشرده: این مدل از روف گاردن ها از لایه های بسیار عمیقی از خاک استفاده می کنند که شامل چمن، بوته، درختان و گیاهان بزرگ چند ساله خواهد شد.

نیمه فشرده: سقف های نیمه فشرده از لایه های عمیق تری از خاک با گیاهانی مانند درختچه ها و علف ها می باشند.

پهناور: یک روف گاردن پهناور دربردارنده لایه های نازکی از خاک سطحی کاشته شده که با گونه هایی با رشد کم و مقاوم در برابر خشکی مانند سوکولنت ها، چمن ها، گیاهان دارویی و غیره ترکیب شده اند.

راه پله و پاسیو نیـــز از ایـــن قاعـــده مســـتثنی نیســـتند و مـــکان مناســـبی بـــرای اجـــرای روف گاردن و محوطه سازی هســـتند. تراس هـــا، بـــه علت خصوصـــی بـــودن، یکی از اولیـــن هدفهای اجرای این سیســـتم  هســـتند. پوشـــیده بودن سقف تراســـها باعث ایجاد محیطـــی آرام و متفاوت با بـــام از نظر عملکرد و زیبایی ویلا هســـتند.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *