فروش ویلا چالوس

زیرساخت‌های لازم برای ساخت استخر ویلا

برای ساخت یک استخر جدید، تنها نیاز است تا کف زمین، خاک‌برداری شود و این کار به راحتی با یک دستگاه بابکت قابل انجام است.
کف استخر را صاف و برای ایجاد قسمت‌های کم عمق و عمیق استخر، آن را شیب‌بندی و بتن‌ریزی کنیم. مرحله بعدی هم آرماتوربندی کف استخر با میلگرد است که به صورت شبکه‌ای در کف و دیواره استخر قرار می‌گیرد.

تأسیسات استخر ویلا

اجرای اصولی آرماتوربندی کف استخر سببب می شود تا در مدت زمان کم و پس از آب گیری استخر نشست نکند و ترک برندارد. جهت ساخت اسکلت سازه استخر لازم است بعد از انتخاب مهندسی شده مکان اجرای آن تست خاک استاندارد از محل احداث صورت بگیرد. اغلب کار محاسبات سازه استخر توسط مهندسان متخصص باید انجام شود. بعد از گود برداری نوبت به آرماتور بندی استخر می رسد. طراحی نحوه آرماتوربندی در استخر باید به گونه ای مهندسی باشد. بعد از گذشت چند سال باعث نشت، نشست و ترک در کف استخر نشود. اجرای شبکه های مش همچنین باید در کنار در نظر گرفتن مکان لوله کشی های خود استخر باشد.

 

فروش ویلا چالوس

پس از آرماتوربندی استخر نوبت جای‌گذاری تأسیسات استخر بود. ضمناً علاوه بر تأسیسات استخر، موتور‌ها و پمپ‌های محوطه نیز باید از همان‌جا کنترل گردد. برای انتخاب عمق مناسب برای این بخش هم توجه داشتیه باشید که سطح موتورخانه از سطح کف استخر در حدود یک متر پایین‌تر باشد.

پس از انجام کارهای زیرساختی استخر، بتن‌ریزی انجام میشود. اگرچه در برخی از ویلا‌ها از بلوک‌های سیمانی برای ساخت کف استخر استفاده می‌شود، اما می توان از بتن‌ریزی مستقیم و دقیقاً شبیه به بتن ریزی فونداسیون، برای این استخر استفاده کرد. این روش مطمئن‌تر و ماندگار‌تر از حالت بلوک است. و تمام حفره‌های موجود در کف استخر به طور کامل پوشیده می‌شود.  اما دیواره استخر ار نیز می توان با بتن ریزی به همین صورت پر کرد.


منتشر شده

در

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *