مواردی که برای ساخت ویلا کنار ساحل باید درنظر گرفت

به دلیل رطوبت منطقه های ساحلی رعایت استانداردهای لازم بسیار مهم است.

بنابراین مواردی که لازم است در ساخت ویلاهای کنار ساحل رعایت کنید به شرح زیر می باشد:

درنظر گیری زاویه تابش

  • در طراحی ویلاهای کنار ساحل بایستی با درنظر گرفتن زاویه تابش خورشید، میزان نورگیری ساختمان را به بیشترین میزان برسانید. به اینصورت قسمت های  مختلف ویلا بتواند از نور طبیعی و انرژی خورشید در کنار ساحل بهره مند شوند.

استفاده از حداکثر فضا

  • برای به کارگیری حداکثری از فضا، اصولا در طراحی ویلاهای ساحلی مرز مشخصی میان داخل و فضای خارجی ساحلی ایجاد نمی شود. چرا که محیط فلت جلوه داده و استفاده از دریا و طبیعت نمایان باشد.

ساخت ویلاهای چند طبقه

  • اکثر ویلا های کنار دریا به خصوص درشمال به منظور استفاده  بیشتر و دید بهتر به دریا، به صورت دو طبقه یا حتی ۳ طبقه و تریبلکس ساخته می شوند. اما ویلاهای ساحلی مدرن معمولا با طرح های ساده یک طبقه و با دسترسی آسان به محیط داخلی طراحی می شوند.

استفاده از پنجره های مناسب

  • در طراحی این ویلا ها معمولا از پنجر هه ای بلند و ریلی استفاده می شود. تا از تمام اتاق های داخلی منظره دریا نمایان باشد.

طراحی نقشه ویلا به صورت یک سره

  • در طراحی ویلا کنار ساحل معمولا از نقشه های یکسره آشپزخانه، غذاخوری و نشیمن استفاده می شود، تا محیطی دنج و راحت را برای ساکنین ایجاد کرده و زمینه ی تعامل ساکنین را در یک محوطه ی گرم و پرنور ایجاد نماید.

استفاده از مصالح سازگار با طبیعت

  • در طراحی ویلای ساحلی درنظر داشته باشید که استفاده از مواد و مصالح بومی منطقه و یا سنگ های طبیعی و مرمر و چوب می تواند هماهنگی بیشتری را با طبیعت ایجاد نموده و طرحی زیبا را در کنار ساحل ایجاد کنند.

بخش های داخلی و خارجی ویلاهای ساحلی با طراحی ساده و خلق فضاهای زیبا می توانند حس آرامش را در ساکنین ایجاد نمایند. بنابراین طراحی این ویلاها از اهمیت بالایی برخوردار است.


منتشر شده

در

,

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *