نکاتی که برای ویلای پیش ساخته باید درنظر بگیرید

خانه های پیش ساخته دارای طراحی‌های مدرن و خلاقانه هستند و که با فناوری ساختمانی امن ساخته می‌شوند.

بسته به منطقه‌ای که قرار است ویلا را در آن بنا ساخته شود می بایست، نوع سازه را انتخاب کنید. چرا که نوع سازه باید هم عایق انرژی و هم در این شرایط محیطی، با دوام باشد.

اگر بخواهیم نوع سازه هایی که در ویلاهای پیش ساخته به کار می‌رود را دسته بندی کنیم به شرح زیر است:

سازه فلزی
پنل‌های ساندویچی
سازه‌های چوبی
سازه‌های ترکیبی

به صورت کلی انتخاب هر سبک ساختمان سازی دارای حسن و معایبی است. برآیند تصمیم گیری شما باعث انتخاب درست می شود. اما معایب ویلاهای پیش ساخته چیست؟

خرید زمین و اخذ جواز

با وجود اینکه با خرید ویلاهای پیش ساخته نیازی به صرف هزینه در مورد مصالح ساختمانی نیست ولی شما باید این ویلا را در یک زمین قراردهید بنابراین قبل از هر چیزی نیاز به خرید یک زمین در منطقه موردنظر خواهید داشت. از طرفی مجوزهای دولتی برای نصب ویلاهای پیش ساخته، نخستین قدم برای قراردادن ویلای پیش ساخته است.

پرداخت هزینه ویلا

در صورتی که قصد ساخت ویلا به صورت عادی را داشته باشید، می توانید هزینه را در مرحله های مختلف پرداخت کنید و فشار هزینه ای نخواهید داشت.

اما در مورد ویلاهای پیش ساخته این امکان وجود نداشته و باید تمامی هزینه‌ها را به صورت یکجا پرداخت نمایید. البته برخی از شرکت ها اخذ هزینه را در دو مرحله عقد قرارداد و جایگذاری ویلا دریافت می کنند.

نصب و پیاده سازی ویلا توسط افراد متخصص

حتما باید بدانید که نصب ویلاهای پیش ساخته در حوزه تخصص هر فردی نیست. ساخت ویلاهای عادی را می‌توان به هر معمار سپرد ولی این معماران نمی‌توانند ویلاهای پیش ساخته را نصب کنند.

موقعیت زمین

پیش از خرید ویلای پیش ساخته از هموار بودن زمین خود اطمینان حاصل نمایید. در صورتی که موقعیت زمین شما مناسب نباشد نصب سازه به مشکل می خورد. بنابراین لازم از قبل از عقد قرار داد یک نسخه از نقشه را به فروشنده و یا پیمانکار ویلا نشان دهید.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *