نکات حقوقی خرید ویلا در چالوس به صورت اقساط

برای خرید ویلا در چالوس نمی‌توان مبلغی مشخص را تعیین کرد؛ زیرا برخی از ویلاها با توجه به ناحیه  و امکاناتی که دارند نسبت به سایر ویلاها گرانتر می باشند.

در صورتی که ویلاهایی وجود دارند که از زمان ساخت آن ها چند سال می گذرد ، موقعیت ویلا نیز چندان خاص نیست و می‌توان با مبلغ مناسبی ویلا را خریداری کرد.

در صورتی که قصد خرید ویلا در چالوس به صورت أقساط دارید باید این موضوع را از فروشنده بپرسید که امکان خرید ویلا به صورت اقساطی یا چکی وجود دارد یا  خیر.

اکثر ویلاهایی که قیمت مناسبی دارند مالک به دلیل نیاز مالی، مایل به فروش در ازای دریافت مبلغ به صورت یک جا هستند.

بررسی اهلیت مالک ویلا و صلاحیت وی

اهلیت فروشنده و خریدار باید توسط قانون تایید شده باشد. اهلیت یعنی اشخاص از نظر قانونی توانایی دارا شدن حق را داشته باشند. از جمله عواملی که باید توسط طرفین عقد بررسی شوند: مانند سن ، صلاحیت عقلی و تابعیت مواردی هستند.

مورد معامله را با قرارداد تطبیق دهید

حتما مورد معامله یا همان ویلا را رویت کنید و از صحت جزئیات قید شده در قرارداد مطمئن شوید. محرز شدن خیلی از نکات مانند شماره پلاک ثبت شده ، برای خودتان مقدور نیست. در این صورت میتوانید از اداره ی ثبت اسناد کمک بگیرید.

خرید ویلا در چالوس

بلامعارض بودن ویلا!

شاید چک کردن جزییات برای شما جزو بدیهیات باشد.  به نظر برسد که کسی نیست هنگام خرید ویلا از ذکر این جزئیات غافل شود. اما همین ساده گرفتن است که سبب میشود طرفین چندان به این جزئیات توجه نکنند .

اما  بلامعارض بودن ویلا ، نکته ایست که اگر به دادگاه های قضایی مراجعه نمایید ، متوجه پرونده های بی شمار در مورد آن میشوید. ملک یا همان ویلایی که موردمعامله قرار میگیرد. باید به طور تمام متعلق به همان شخصی باشد که طرف قرارداد شماست. هرگونه مالکیت از طرف شخص حقیقی و حقوقی دیگری پذیرفته نیست و هویت مالک اصلی باید تایید شود.

هرکسی که سند ویلا را در اختیار دارد ، نمیتواند به فروش آن اقدام کند. پس توجه کنید که ملک در تصرف شخص حقیقی یا حقوقی دیگر ، یا در گرو هیچ ارگانی مانند بانک یا مراجع قضایی نباشد.


منتشر شده

در

,

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *