خرید باغ ویلا

نکات مهمی که قبل از خرید باغ ویلا باید دقت کنید

قبل تصمیم به خرید ویلا دارید، با انواع مختلف این بناها روبرو خواهید شد. ویلای ساحلی، ویلای شهرکی، ویلای غیر شهرکی، ویلای جنگلی و … از جمه انواع ویلا به‌شمار می‌روند. اما بدون شک یکی از بهترین تصمیم‌هایی که می‌توانید بگیرید، خرید باغ ویلا است.

به این دلیل که باغ ویلا علاوه بر داشتن محیط سرسبز، درختان میوه و لذت بردن از این فضای زیبا، محیطی مناسب نیز برای سکونت دارد. در حقیقت شما با خرید ویلا باغ، همزمان صاحب باغ و ویلا می‌شوید و با یک تیر دو نشان می‌زنید.

تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا بگوییم زمان خرید باغ ویلا باید به چه نکاتی دقت کنید.

خرید باغ ویلا

امکانات یک باغ ویلا خوب چیست؟

اصلی‌ترین و مهم‌ترین عاملی که باعث می‌شود قیمت املاک مخصوصا ویلاها افزایش پیدا کند، امکانات آن‌ها است. بنابراین باید قبل از خرید باغ ویلا به امکانات داخلی آن دقت کنید. البته تعریف خاصی برای مناسب بودن نوع امکانات وجود ندارد و باید زمان خرید به سلیقه و نظر خود دقت کنید.

برای مثال ممکن است شاید بخواهید داخل باغ ویلای خود استخر شخصی داشته باشید یا ترجیح دهید صبحانه و عصرانه را در آلاچیق داخل باغ میل کنید. اما از طرفی ممکن است شخص دیگری به این امکانات اهمیت زیادی ندهد و هدف او فقط خرید باغ ویلای بزرگی با درختان تنومند چندساله باشد.

مهم‌ترین نکته‌ای که هر شخصی هنگام خرید چنین ویلاهایی باید به آن توجه داشته باشد این است که ویلا باغ انتخابی باید حتما دارای امکانات اولیه مثل آب، برق، گاز و موارد مشابه دیگر باشد.

وجود موارد ذکر شده از ملزومات زندگی است و در صورت نبود آن‌ها واقعا آن باغ ویلا ارزش خرید ندارد، حتی اگر قیمت آن پایین‌تر از نمونه‌های دیگر دیگر باشد. مگر این‌که بخواهید خودتان پس از خرید در آن هزینه کنید یا از همان ابتدا بودجه کمی دارید.

خرید باغ ویلا

مهم‌ترین نکات خرید باغ ویلا

این نوع ویلاها نسبت به ویلاهای معمولی، قیمت بالاتری دارند. به‌همین دلیل هنگام معامله آن‌ها باید به بعضی از نکات توجه داشته باشید تا بتوانید معامله‌ای خوب و سودمند را تجربه کنید. در ادامه به تعدادی از مهم‌ترین نکات خرید باغ ویلا اشاره می‌کنیم.

باغ ویلاهای حاشیه رودخانه‌ها

یکی از باغ ویلاهایی که اصلا نباید سراغ خریدن آن‌ها بروید، بناهایی هستند که در حاشیه رودخانه‌ها ساخته شده اند. شاید بگویید «شنیدن صدای رودخانه آرامش‌بخش بوده و آب و هوای آن خیلی دلنشین است.»

قبول داریم که قرارگیری یک باغ ویلا در کنار رودخانه، منظره خیلی زیبایی را ترسیم می‌کند اما هیچ چیزی مهم‌تر از سلامتی شما و اعضای خانواده‌تان نیست. به این علت که اغلب ممکن است در اثر بارش زیاد باران، رودخانه طغیان کند و باغ ویلای شما در معرض خطر تخریب قرار گیرد.

نزدیک بودن به مراکز شلوغ

اگر در خرید باغ ویلا، آرامش شخصی را موضوع مهمی می‌دانید و دوست دارید مکان مورد نظرتان در جایی بی‌سر و صدا باشد، از خرید ویلا باغ‌هایی که در نزدیکی مراکز شلوغ مانند مدرسه، پاساژهای بزرگ، سالن‌های ورزشی و … قرار دارند، خودداری کنید. از دیگر نکات مهمی که باید زمان خرید در نظر بگیرید، باید به موار دزیر اشاره کنیم:

  • از خرید ویلا باغ‌هایی که در نزدیکی دکل‌های فشار قوی برق هستند، خودداری کنید. تشعشعات این دکل‌ها اثرات مخربی دارند و حتی اگر ویلایی خیلی شیک، با امکانات عالی و با قیمتی مناسب نیز در محدوده دکل‌های برق پیدا کردید، بهتر است از خریدن آن پرهیز کنید.
  • ویلاهایی که با وجود امکانات و امتیازات بالا با قیمت‌های خیلی پایین فروخته می‌شوند، شک برانگیزند. معمولا این باغ ویلاها مشکلات مالکیتی یا کاربری دارند. اگر حوصله دردسر ندارید و نمی‌خواهید با خرید باغ ویلا با مشکلات حقوقی مواجه شوید، حتما تحقیق کنید و دلیل قیمت پایین این ویلاها را متوجه شوید.
خرید باغ ویلا

سخن نهایی

امروزه افراد زیادی تصمیم می‌گیرند ویلاهایی را به‌ویژه در نقاط شمالی کشورمان، برای استفاده شخصی یا کرایه دادند بخرند. در این بین خرید باغ ویلا به دلیل امکاناتی که در اختیار افراد قرار می‌دهد و فضای داخلی آن، طرفدار بیشتری دارد.

اما قبل از اقدام برای خرید باید به نکاتی دقت کنید که جلوی دردسرهای احتمالی در آینده را بگیرید. به‌همین دلیل در مطلب بالا این نکات را توضیح دادیم تا بهترین خرید را داشته باشید.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *