هزینه های نگهداری ویلا شامل چه مواردی است؟

حتی اگر ویلای خریداری شده کامل و نو باشد باز هم هزینه های نگهداری ویلا جدیدی گریبان گیر شما خواهد بود. 

اصولا ۱ تا ۴ درصد هزینه خرید ویلا را باید برای نگهداری سالانه آن کنار گذاشت.

مفهوم ویلا، جدای از طبیعت نیست و اگر گل و درخت را از ویلای شمال جدا سازیم آن‌چه باقی می‌ماند ارزش چندانی نخواهد داشت. بنابراین آن چه به عنوان نخستین هزینه بعد از خرید ویلا نگاهمان را جذب می‌کند رسیدگی به باغچه و ظاهر ویلا است که لازم است همیشه با آن دست و پنجه نرم کنیم .

در صورتی که ویلای شما شهرکی است، به صورت دوره‌ای هزینه نگهداری و شارژ را پرداخت خواهید کرد .

در هنگام خرید ویلای شمال حواسمان باشد به آن‌چه خریداری می کنیم! عده ای از ویلاهای شمال با هدف بساز- بفروشی معامله می شوند. بنابراین گاهی هنگام خرید ویلا دیری نمی‌پاید که آن‌چه خریداری کرده‌اید دارای مشکل است و شما را گرفتار هزینه تعمیرات و موارد مشابه می‌سازد .

 معمولا هزینه های نگهداری ویلا بعد از خرید، صرفا به دلیل نوساز بودن آن است، یعنی باید هزینه‌هایی را اعمال کرد تا ویلا آماده سکونت شود. عموما چنین هزینه‌هایی به هزینه های پنهان شناخته می شوند.  

هزینه های نگهداری ویلا شامل چه مواردی است؟

این هزینه های شامل هزینه های تاسیسات و تجهیزات ویلا است. گاهی هزینه‌های مربوط به شناسنامه فنی که به بیمه شدن ویلا و ارائه گارانتی ارتباط دارد ، روی دوش ویلاهای نوساز باقی می‌ماند و هزینه اضافی می‌تراشد برای آنان که خریداران ویلا‌های نوسازند. بنابراین باید این هزینه ها هم درنظر داشته باشیم.

از آنجایی که هوای شمال مرطوب است سازه‌های ساختمانی سست می‌شوند و رنگ و لعابشان را تا حدی از دست می‌دهند. به جهت این آسیب دیدن در برابر آب و هوا، هزینه هایی را باید برای تعویض مصالح پرداخت نماییم.

مدت زمان عمر ویلا از دیگر نکات مهم است، وقتی می‌گویند ویلا نوساز است و کلید نخورده یا سنی کمتر از ۵ سال دارد، خاطر جمع می‌شویم مخاطبمان ویلایی تمیز است و هزینه بعد از خرید ویلا چندان گزاف .

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر هزینه پس از خرید ویلا، میزان استفاده از ویلا است. هزینه نگهداری ویلا برای آن افرادی که سالی یک بار به ویلا مراجعه می نمایند بی شک متفاوت خواهد بود.

هزینه های نگهداری ویلا

منتشر شده

در

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *