قرارداد پیمانکاری

همه چیز راجب قرارداد پیمانکاری

در قرارداد پیمانکاری نوع تعامل میان کارفرما و پیمانکار و خدمات قابل انتظار از سوی پیمانکار و شرایط آن از جمله مواردی است که تعیین میشود. تا همه چیز در محدوده‌ یک توافق نامه و در فضایی حقوقی پیش رود؛موضوع قرار داد پیمانکاری راجع به ساختمان سازی،حمل و نقل،گسترش پروژه و تهیه تدارکات مربوط میشود.

پایه و اساس قرار داد پیمانکاری

اولین گام تعیین طرفین قرارداد و نوع و شرایط تعامل بین آنهاست و در گام بعدی انتظارات کارفرما از پیمانکار و خدمات قابل توقع پیمانکار در قرارداد ذکر میگردد. در این بین نکاتی برای تنظیم قرارداد وجود دارد که درصورت سهل انگاری پشیمانی ها و ضرر های هنگفتی به طرفین وارد میگردد. به عنوان مثال وجود بند جبران خسارت و ضمانت نامه ها و عدم افشای اطلاعات محرمانه پروزه از سوی پیمانکار در پیشرفت کار پیمانکار موثر واقع میگردد.

یک سری اصول و قواعد کلی و اجتناب ناپذیر در تنظیم یک قرارداد پیمانکاری وجود دارد. که وجود آنها در قرارداد الزامیست که به اصطلاح شرایط عمومی پیمان نامیده می‌شود. یکسری دیگر از حقوق و توافقات است که باتوجه به شرایط و نوع تعامل و توافق طرفین در قرارداد ذکر می‌شود. که به آن شرایط اختصاصی پیمان گقته می‌شود.

قرارداد پیمانکاری
قرارداد پیمانکاری

حق بیمه در قرارداد های پیمانکاری

این مورد از مهم ترین نکات در تنظیم یک قرارداد پیمانکاری است؛ اگر پیمانکار خود به تنهایی کار را به عهدی میگیرد که در اینصورت الزامی به پرداخت حق بیمه ندارد و کارگری هم ندارد، اما اگرپیمانکار کار را به پیمان کار فرعی یا جزء دیگر واگذار نماید آنگاه حالت هایی بوجود می‌آید:

اگر پیمانکار با کارفرما رابطه ای نداشته باشد کارفرما ملزم به بیمه نمودن پیمانکار نیست و شامل قانون بیمه تامین اجتماعی نمی‌باشد، درصورت وجود ارتباط بین کارفرما و پیمانکار، پیمانکار ملزم است حق بیمه کارگران خود را  پرداخت کند. و کارفرما باید پیمانکار را ملزم به بیمه کردن کارگرهای خود کند ۵% بهای پیمان را تا زمان مفاسا حساب تامین اجتماعی حبس کند .

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *