خرید و فروش ویلا

هنگام خرید ویلا در شمال به چه نکاتی باید دقت کنیم؟

معمولا در فصل تابستان خریداران به تکاپوی یافتن ویلا می افتند. خرید ویلا در شمال ابتدا با پرس و جو از اطرافیان آغاز می شود سپس با جستجو در اپلیکیشن و وب سایت عای معاملاتی ادامه می یابد.

ابتدا پس از درنظر گیری منطقه و شهر، دسترسی جاده ای و میزان فاصله با محل سکونت خود را درنظر بگیرید.

در صورتی که دیر به دیر به ویلا سر می زنید و یا اشیا قیمتی در ویلا نگه داری می کنید، ترجیحا در مناطقی اقدام به خرید نمایید که در بافت شهرک باشد.

با توجه به علاقه و روحیات خود محل ویلا را نزدیک دریا و یا جنگل درنظر بگیرید.

امینت محله ای که انتخاب کرده اید بسیار باید مهم باشد. این به آن معنی است که از خرید ویلا در محله ای بسیار خلوت و متروک بپرهیزید.

دسترسی به مغازه، داروخانه و درمانگاه را درنظر داشته باشید.

درست است که ویلا محلی برای آرامش و استراحت است. اما وجود امکانات رفاهی در میزان راحتی شما نقش به سزایی دارد.

اگر قصد خرید ویلا در شمال را داریم که کار ساخت آن کاملا تمام شده است. سخت می‌توان از وضعیت ایمنی ساختمان به طور کامل مطمئن شد.

کمک از کارشناس هنگام معامله

هنگام بازدید از ملک یک کارشناس خبره با خود به همراه ببرید تا بتواند اطلاعات ساخت را از صاحب ویلا جویا شود. گزینه اصلی در این مرحله اعتماد کردن به مالک و بررسی ادعاهای او است. می‌توانید با بررسی نقشه ویلا، بررسی کیفیت ساخت، ستون‌های واحد‌های مسکونی از میزان ایمن بودن ساختمان در مقابل حوادثی مانند زلزله تا حدودی مطمئن شوید.

حتما قبل از بازدید به صورت کامل سیستم سرمایشی و گرمایشی را هنگام بازدید از ملک برای خرید بررسی کنید. استفاده از سیستم‌های برقی در شهرهایی که تعرفه مصرفی برق کمی ندارند. می‌توانند در ماه‌های بسیار گرم یا بسیار سرد جیب شما را به راحتی خالی کند. اگر ملک مورد نظر از کولر آبی یا بخاری استفاده می‌کند. حتما از مناسب و باز بودن مجاری آن‌ها اطمینان پیدا کنید.

مهندس امین دادویی
مهندس امین دادویی

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *