ویلای خوب در شمال، چه امکاناتی دارد؟

یکی از امکاناتی که این روزها برای ویلا درنظر گرفته می شود تعداد اتاق و البته داشتن اتاق مستر است. ویلاهایی با بیش از ۴ اتاق، جزو ویلاهای لوکس محسوب می‌شود.

 یکی دیگر از ویژگی‌های مهم یک ویلای خوب، بزرگی سالن نشیمن است. هر چقدر که این سالن دلباز تر و دکوراسیون داخلی بهتری داشته باشد؛ تأثیر بیشتری در نمای کلی ویلا خواهد داشت. در صورتیکه ویلایی که انتخاب می‌کنید، دوبلکس باشد، به احتمال زیاد در طبقه دوم دارای یک سالن نشیمن کوچک‌تر است که به بالکن یا تراس راه دارد.

مورد بعدی باز شدن پنجره‌ها به سمت محوطه بیرونی ویلا است که تاثیر زیادی در نورگیری و زیبایی ویلا دارد.

علاوه بر اتاق و سالن از دیگر امکانات داخلی میتوان به سونا، جکوزی، استخر، وسایل سرمایش و گرمایش هوشمند اشاره کرد.

به صورت کلی ویژگی های یک ویلای مناسب که در مواقع ضروری بهترین قیمت را برای فروش دارد ویلایی است که رفاه کامل را برای تمامی اعضای ساکن ویلا دارد.

تأثیر طراحی ساختمان در یک ویلای خوش ساخت

یکی از عوامل مؤثر در اینکه یک ویلا، در دسته ویلاهای خوب در شمال کشور قرار بگیرد؛ این است که دارای طراحی‌ای عالی و منحصر به فرد باشد. معیار خوش ساخت بودن در انتخاب مصالح، دکوراسیون داخلی، محوطه سازی تعریف می شود.

یکی از موارد مهم دیگر، موقعیت مکانی زمینی که ویلا در آن ساخته می‌شود. سعی کنید که برای ساخت ویلا، در بهترین موقعیت، زمین خریداری کنید. درصورتی که زمین دارید و می‌خواهید باکمترین هزینه صاحب ویلا شوید، می‌توانید از روش های مشارکت در ساخت استفاده کنید.

شما می‌توانید با توجه به علایق و بودجه‌تان ویلاهای ساحلی که جزو پر طرفدارترین ویلاهای شمال هستند را انتخاب کنید. از این گذشته ویلاهای کوهستانی و جنگلی هم با آب و هوای بکری که دارند، انتخاب خوبی خواهند بود! اگر هم جز افرادی هستید که به بافت روستایی علاقه مندید، می‌توانید ویلاهای موجود در این مناطق را انتخاب کنید. این در صورتی است که قصد سرمایه گذاری ندارید.

مهندس امین دادویی
مهندس امین دادویی

منتشر شده

در

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *