جزئیات خرید ویلا پیش فروش

جزئیات خرید ویلا پیش فروش

بیشتر مردم ایران با شنیدن نام ویلا یاد شمال کشور می‌افتند. شاید به این دلیل است که این قسمت از کشورمان پر از ویلاهای زیبا و چشم نواز است. البته خوب است که بدانید در همه جای ایران ویلاهای زیبا و با سبک معماری متفاوت وجود دارد.

خیلی از افراد دوست دارند ویلایی بخرند تا در اوقات فراغت یا بعد از بازنشستگی به آن‌جا بروند. برخی از آن‌ها ویلا را پس از آماده فروش شدن خریداری می‌کنند و از آن استفاده می‌کنند و عده‌ای دیگر دوست دارند ویلا را پیش خرید کنند.

خرید ویلا پیش فروش هم مانند هر معامله دیگری دارای نکات مهمی است. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا بعضی از این نکات را با شما به اشتراک بگذاریم.

جزئیات خرید ویلا پیش فروش

خرید ویلا پیش فروش چیست؟

ویلا پیش فروش به ویلایی می‌گویند که به‌صورت کامل ساخته نشده است و برای فروش گذاشته می‌شود. به زبان ساده‌تر فروش ویلای پیش از اتمام ساخت است.

امروزه با توجه به نوسان قیمت مخصوصا در رابطه با ملک و زمین در ایران، برای خرید ملک پیش فروش باید همه جوانب را در نظر بگیرید و با دقت بالایی این معاملات را انجام دهید.

در این معاملات از دو کلمه خیلی استفاده می‌شود: پیش خریدار و پیش فروشنده. پیش خریدار به کسی می‌گویند که می‌خواهد زودتر از موعد و پیش از اتمام ساخت، ویلایی را خریداری کند. پیش فروشنده نیز به کسی می‌گویند که می‌خواهد پیش از موعد ویلایی را بفروشد.

زمانی که پیش خریدار قراردادی را با پیش فروشنده تنظیم می‌کند، ویلایی وجود ندارد. یعنی در رابطه با ویلایی حرف می‌زند و قرارداد مربوط به ویلایی را امضا می‌کند که هنوز ساخته نشده است یا در اولین مراحل ساخت قرار دارد.

پیش خریدار و پیش فروشنده با هم قرار می‌گذارند که بعد از پیشرفت هر مرحله از کار، پیش خریدار هزینه‌های مربوطه را پرداخت کند. به این صورت می‌توان صاحب ملک یا ویلایی شد بدون آن‌که مجبور باشید در یک مرحله همه پول را پرداخت کنید.

پیش خریدار می‌تواند ویژگی‌های ویلای مورد نظر را مشخص کند و پیش فروشنده تضمین کند ویلایی را که در نهایت تحویل می‌دهد مطابق با خواست و منطبق بر تقاضای پیش خریدار است.

جزئیات خرید ویلا پیش فروش

مزایا و معایب ویلا پیش فروش چیست؟

برای خرید ویلا پیش فروش باید از مزایا و معایب آن باخبر باشید تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید. در ادامه به چند مورد از مزایا و معایب آن اشاره می‌کنیم. مزایای این نوع از ویلاها عبارت هستند از:

  • از لحاظ قیمتی نسبت به سایر ویلاها ارزان‌تر هستند.
  • پیش خرید ویلا برای کسانی که برای خرید آن پول کافی ندارند، مناسب است.
  • این نوع ویلاها قابلیت پرداخت هزینه به‌صورت اقساطی را دارند.
  • پیش خریدار می‌تواند در همه مراحل ساخت ویلا نظارت کند و کار را مطابق با سلیقه و علاقه خود پیش ببرد.
  • ویلا می‌تواند با مصالح و موادی که پیش خریدار تهیه کرده است ساخته شود.

معایب این نوع از ویلاها نیز به شرح زیر هستند:

  • این احتمال وجود دارد که پیش فروشنده نتواند ویلا را سر موعد مشخص شده تحویل دهد و حتی ممکن است ویلا را نیمه کاره رها کرده و فرار کند.
  • ممکن است پیش خریدار و پیش فروشنده اختلاف‌های زیادی داشته باشند و نتوانند آن را به‌درستی حل کنند.
  • تا قبل از تکمیل شدن ویلا ایرادهای آن به چشم نمی‌آید.
  • ممکن است پیش خریدار پس از آماده شدن ویلا از نوع ساخت یا هر چیز دیگری راضی نباشد.
  • امکان دارد ویلا به آن شکلی که پیش‌خریدار تمایل داشته است، نشود.
جزئیات خرید ویلا پیش فروش

سخن آخر

خیلی از افراد برای این‌که ویلای نیمه‌آماده را سریع‌تر به پول تبدیل کنند، آن را پیش فروش می‌کنند. برای معاملات ویلا پیش فروش باید از قیمت دقیق ویلا باخبر باشید، با فردی که مورد اطمینان شما است معامله کنید، تنظیم قرارداد باید اصولی باشد و از همه مهم‌تر قرارداد باید ثبت قانونی شود.

فراموش نکنید که در قرار داد مشخصات ثبتی ویلا، مشخصات طرفین قرارداد، زمان تحویل ویلا به پیش خریدار، نحوه پرداخت پول پیش فروش، امکانات و ویژگی‌های ویلا و حتی معرفی داوران ثبت شوند. بدون تردید هرچقدر که قرارداد دقیق‌تر و شفاف‌تر باشد، در طول پروژه با مشکلات کمتری مواجه می‌شوید و در صورت بروز مشکل، بهتر می‌توانید آن را حل کنید.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *