ساخت ویلا در شهرک شهیدمرادی

پروژه ویلایی شهرک مرادی

مساحت زمین: ۳۰۰ متر مربع

اسکلت: بتن آرمه

نما: سنگ تراورتن

امکانات: دارای استخر و جکوزی

موقعیت جغرافیایی:  شهرک مرادی

مزایای استفاده از سنگ در نمای ویلا:

  • سنگ تراورتن  علاوه بر این که عایق صوتی و حرارتی می باشد نسبت به سایر سنگ ها وزن کم تری دارد.
  • نمای سنگ در ساخت ویلا سبب استحکام بیشتر می شود به خصوص در مناطق شرجی
  • این نوع نماها در برابر حوادثی همچون آتش سوزی دارای مقاومته ستند
  • با توجه به اینکه در طراحی های جدید ساخت ویلا، نمای مدرن طراحی می شود این نوع سنگ ها دارای انعطاف بیشتری در اجرا می باشند.
  • همچنین سنگ در برابر آفتاب رنگ خود را از دست نمی دهد.
  • عدم چسبندگی مناسب بین بدنه ساختمان و سنگ گرانیتی بدلیل تخلخل کم و جذب آب پایین سنگ های گرانیتی. مرمر به لحاظ جذب آب و چسبندگی دوغاب حالتی بینابین گرانیت و تراورتن دارد و از این نظر دارای برتری نسبی هستند.

مزایای استفاده از بتن آرمه:

بتن آرمه به عنوان یک گزینه قابل اعتماد برای ساخت بسیاری از سازه های کوچک و بزرگ محسوب می شود. به طوری که شاید بتوان از آن به عنوان مهم ترین ماده ساختمانیموجود با کاربردی فراگیر در تمام دنیا نام برد.

امروزه بسیاری از ساختمان های کوچک و بزرگ، پل ها، سد ها، تونل ها، کانال ها، مخازن و تانک ها، دیواره های حائل، لوله ها و روسازی ها از بتن آرمه ساخته می شود.

یکی از مهمترین مزایای بتن ، قابلیت استفاده در روشهای مختلف کاربردی است. بتن به صورت دستی استفاده می شود ، ریخته می شود ، پمپ می شود ، تزریق می شود و همچنین برای کاربردهای پیشرفته مانند باند شکن و تونل مورد استفاده قرار می گیرد. ماهیت بتن اجازه نمی دهد تا آتش گرفته شود یا آتش بگیرد. این می تواند در برابر گرما به مدت ۶-۲ ساعت مقاومت کند. و باعث می شود زمان کافی برای عملیات نجات در صورت بروز آتش سوزی باشد.

مهندس امین دادویی
مهندس امین دادویی

منتشر شده

در

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *