اخذ سند ملک

چگونه اعتبار سند ویلا در شمال را بسنجیم؟

هر آنچه که باید درباره صحت اعتبار سند ویلا در شمال را بدانید در این مقاله برای شما فراهم نموده ایم.

اگر از طریق وب سایت های خرید و فروش مورد معاملاتی پیدا کرده اید ابتدا باید از اعتبار بنگاه یا شرکتی که ویلا را به شمال معرفی کرده است مطمن شوید.

با اینکه کار بسیار پیچیده و مبهمی به نظر نمی ‌رسد. اما یادگیری مسائل مرتبط با انواع اسناد ویلا یکی از اصلی ‌ترین و مهم‌ ترین مشکلاتی است  که در معامله با آن روبرو می شوید.

اختلاف حد و مرز های زمین ویلا

در سندهای قدیمی حد و مرز های زمین ویلا و محوطه آن به درستی در سند ثبت نشده است. این موضوع سبب می شود تا بین مالک ویلا و مالکان همسایه اختلاف ایجاد شود.

بنابراین صحت سند به روز در متراژ زمین بسیار بااهمیت می باشد.

تفاوت سند رسمی و سند عادی

سند رسمی سندی است که توسط کارشناسان رسمی کشوری و ادارات ثبت گردیده است.

 در قانون ۱۲۸۹ قانون مدنی نیز مطرح شده است که سندی که رسمی نباشد به عنوان سند عادی در نظر گرفته خواهد شد.

آیا مبایعه نامه دارای اعتبار است؟

مبایعه نامه‌ ها به عنوان اسناد عادی و غیر رسمی شناخته می ‌شوند. تنها زمانی می‌ توان مهر رسمی بودن را زیر یک سند قرار داد که آن سند در ادارات ثبت اسناد اسناد رسمی کشوری مورد امضا و تأیید فردی که مجوز ثبت سند رسمی را دارد قرار بگیرد. سندی که از این ویژگی برخوردار نباشد به عنوان یک سند عادی و شورایی در نظر گرفته خواهد شد.

درباره سند مشاعی چه می دانید؟

سندهای مشاعی در واقعه سندهایی هستند که فرد با یک یا چند نفر دیگر در آن ملک شریک باشد. خرید ویلا در شمال که سند مشاعی دارد حتماً باید با رضایت تمام شرکا به فروش برسد. اگر حتی یک نفر از شرکا رضایت به فروش ویلا نداشته باشند، معامله تقریباً ممنوع است.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *