بهترین مناطق جنگلی برای خرید ویلا در شمال

هر سال موقع تعطیلات، بیشتر خانواده ها تصمیم میگیرند به شمال ایران سفر کنند. این منطقه بین دریای خزر و کوه های البرز قرار گرفته است و استانهای گلستان، مازندران و گیلان شامل آن میشوند. این قسمت از ایران با داشتن آب و هوای معتدل، جنگل های سرسبز و دریای خزر به محل اقامت پرطرفدار برای ایرانیان و ماجراجویان بین المللی تبدیل شده است.

شمال ایران با شگفتی های طبیعی، مکانهای تاریخی، غذاهای لذیذ و تجربه فرهنگی غنی باعث شده است بیشتر افراد تمایل پیدا کنند تا در این قسمت زیبا ویلاهایی بخرند.

اگر شما نیز میخواهید بدانید بهترین مناطق جنگلی برای خرید ویلا در شمال چه مناطقی است، همراهمان بمانید.

بهترین مناطق جنگلی برای خرید ویلا در شمال

طبق گزارشهایی که انجام شده است، استان مازندران و گیلان بهترین مناطق جنگلی را برای خرید ویلا دارند.

خاک این دو استان خاک مناسب است و شرایط اقلیمی بهتری دارند. به همین علت بیشتر افراد تمایل دارند در این دو استان ویلایی داشته باشند. از جمله مناطق جنگلی آنها میتوانیم به منطقه هزار جریب، پارک ملی بوجاق، پارک جنگلی کیاشهر، جنگلهای نور و نوشهر اشاره کنیم.

۱ . منطقه هزار جریب

برای رفتن به این منطقه سرسبز باید از مسیر بهشت فاطمه و علی تپه عبور کنید. با عبور از این منطقه به منطقه ای به نام پاسند خواهید رسید که جاده آن ماسه ای است. سپس بعد از عبور از آن به منطقه هزار جریب میرسید که منطقه ای بسیار زیبا است.

توصیه میکنیم اگر از این منطقه میخواهید ویلایی بخرید، از یک متخصص یا فرد مجربی کمک بگیرید که با آن و مسیر آن بسیار آشنا است.

۲ . پارک جنگلی کیاشهر

یکی دیگر از بهترین مناطق جنگلی برای خرید ویلا پارک جنگلی کیاشهر است. این منطقه جنگلی در نزدیکی زیبا کنار قرار گرفته است و علاوه بر نزدیکی به ساحل دریای خزر پل چوبی و مرداب دارد.

علاوه بر این در آنجا به علت داشتن آب و هوای مناسب، جانوران و گونه های گیاهی بسیاری وجود دارند.

همچنین وقتی به این منطقه سفر کنید، پرندگان و آبزیان بسیار مانند فک، ماهی سفید، ماهی کاراس و قمری میبینید.

۳٫ چمستان

منطقه جنگلی چمستان با اندازه کوچک، اما مناظری زیبا و تماشایی باعث شده است افراد زیادی تمایل پیدا کنند در این منطقه جنگلی ویلا بخرند. از خرید ویلا در این منطقه پشیمان نخواهید شد، زیرا آینده خوبی دارد و در حال پیشرفت است. از طرفی در منطقه چمستان جاده بسیار زیبایی قرار دارد که از دل پارک جنگلی نور میگذرد و اهالی به آن جاده دریا میگویند.

۴ . پارک ملی بوجاق

یکی دیگر از بهترین مناطق جنگلی در شمال پارک ملی بوجاق است که در نزدیکی بندر کیاشهر و شهرستان آستانه اشرفیه قرار دارد. این منطقه به عنوان نخستین پارک ملی ثبت شده است. وسعت آن حدود ۳۲۶۰ هکتار است و مناطق دریایی و خشکی دارد. این بخش از قسمت شمالی به دریای خزر و از قسمت جنوبی به بندر کیاشهر متصل میشود.

۵ . روستای واز

یکی دیگر از بهترین مناطق جنگلی در شمال برای خرید ویلا روستای واز است. این روستا به قدری زیبا است که دلتان نمیخواهد از آنجا بروید. این روستا در جنگل های سرسبز هیرکانی قرار دارد و در آنجا میتوانید صدای رودخانه را بشنوید.

این منطقه بسیار شبیه بهشت است و منطقه ای توریستی و ییلاقی به شمار میرود. به علت ییلاقی بودن این روستا، هوا سرد است و رطوبت وجود ندارد. روستای واز در بین دو کوه قرار دارد، بنابراین تعداد زمین های قابل ساخت و سکونت در آن کم است و قیمت خرید ویلا نیز بالا خواهد بود. اگر تصمیم گرفتید به روستای واز بروید، از جاده جوربند استفاده کنید.

قیمت خرید ویلا در مناطق جنگلی شمال

قیمت خرید در منطقه جنگلی شمال به موارد بسیار ی مانند اندازه ویلا، مصالح استفاده شده، منطقه قرارگیری ویلا، فاصله آن تا دریا و جنگل بستگی دارد. همچنین اگر بخواهید در مناطق کوهپایه ای جنگلی ویلا بخرید، باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

سخن نهایی

شمال ایران به علت زیبایی که دارد باعث شده است افراد بیشتری برای خرید ویلا در آنجا اقدام کنند. این قسمت زیبای ایران مناطق جنگلی زیادی دارد، اما بهترین مناطق در استان های مازندران و گیلان قرار گرفته اند.

توصیه میکنیم برای خرید ویلا در مناطق جنگلی شمال ابتدا اطلاعات کافی جمع آوری کنید و از کارشناسان خرید ویلای باتجربه کمک بگیرید.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *