چقدر سرمایه برای ویلای جنگلی نیاز است؟

روش‌های مختلفی برای سرمایه‌گذاری وجود دارند، اما یکی از بهترین روش‌ها خرید ویلا است. زیرا می‌توانید از ملک خود استفاده شخصی کنید یا آن را اجاره دهید. علاوه‌بر این، می‌توانید ویلایتان را آن‌طور که می‌خواهید طراحی کنید و به یک منبع درآمد منفعل تبدیل شود. یکی از پرطرفدارترین انواع ویلا برای سرمایه گذاری ویلا‌های جنگلی هستند. اگر می‌خواهید درباره این نوع ویلا‌ها اطلاعات بیشتری کسب کنید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

ویلای جنگلی چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

منظور از ویلا‌های جنگلی ویلا‌هایی هستند که در جنگل ساخته می‌شوند و انواع مختلفی دارند که معماران آن‌ها را با مصالح مختلفی می‌سازند. از مزایای خرید آن‌ها می‌توان به قیمت مناسبشان اشاره کرد، زیرا در مناطقی واقع شده‌اند که به علت طبیعت زیبا و فضای سبز بسیار مورد توجه قرار می‌گیرند. همچنین می‌توان به خرید آن‌ها به چشم فرصتی برای سرمایه‌گذاری نگاه کرد، زیرا این ویلا‌ها به علت کمبود مناطق طبیعی و فضای سبز در دسترس، در آینده ارزششان افزایش پیدا خواهد کرد.

با‌این‌حال، خرید آن‌ها معایبی نیز دارد. مثلا شما از مرکز شهر دور هستید و در فصل زمستان به وسایل گرمایشی زیادی برای گرم‌کردن فضای داخلی ویلا دسترسی ندارید و عبور و مرور نیز ممکن است مشکل باشد.

بنابراین یک سری نکات نیز وجود دارد که در هنگام خرید ویلا‌های جنگلی باید در نظر داشته باشید. مثلا ابتدا باید مشخص کنید می‌خواهید در آن به شکل دائم زندگی کنید یا هدف شما از خریدتان سرمایه‌گذاری است. دومین نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید در رابطه با منطقه‌ای است که ویلا در آن قرار دارد. باید منطقه‌ای را انتخاب کنید که به همه امکانات دسترسی داشته باشید. نکته آخر درباره خود ویلا است که قبل از اقدام برای آن باید درباره سند، آب، برق و گاز ساختمان پرس‌وجو کنید.

درباره قیمت نیز باید اشاره کنیم این نوع ویلاها به شکل‌های مختلف ارزش‌گذاری می‌شوند و عوامل بسیاری روی قیمت آن‌ها تاثیر می‌گذارد. اولین عامل منطقه و مکان قرارگیری ویلا بوده و دومین عامل مصالح و مواد به‌کار رفته در آن‌ها است. عامل مهم دیگری که روی قیمت تاثیر می‌گذارد، متراژ بنا است. به‌نحوی که هر چقدر بیشتر باشد، قیمت ویلا نیز افزایش پیدا می‌کند.

مقدار سرمایه لازم برای خرید ویلای جنگلی و مناطق مناسب در شمال برای خرید آن

با توضیحاتی که در بالا دادیم، نمی‌توان مقدار سرمایه مشخصی برای خرید ویلا در شمال در نظر گرفت. زیرا قیمت به عوامل بسیاری بستگی دارد که مهم‌ترین آن‌ها متراژ و منطقه ملک است.

با‌این‌حال اگر در فصل بهار و زمستان بخواهید از ویلا استفاده کنید، پیشنهاد می‌شود ویلایی بخرید که در ارتفاعات قرار گرفته است. اما اگر در فصل پاییز و زمستان تمایل دارید به ویلای خود سر بزنید، بهترین گزینه خرید ویلا‌هایی است که ارتفاع آن‌ها نسبت به دریا کم است.

همچنین بررسی‌های میدانی نشان می‌دهند کخ چهار شهر رامسر، سرخورد، نور و چمستان از جمله بهترین مناطق شمال ایران برای خرید ویلا هستند.

در پایان با توجه به نکات زیر می‌توانید ویلاهایی را بخرید که قیمت ارزانی دارند:

  • محدود‌کردن انتخاب‌ها: سعی کنید ویلا‌هایی را در اولویت قرار دهید که با مقدار سرمایه شما سازگار هستند.
  • ویلا‌های کوچک‌تر را انتخاب کنید: همان‌طور که اشاره کردیم، متراژ ویلا روی قیمت آن تاثیر می‌گذارد. پس مواردی را انتخاب کنید که اندازه آن‌ها کوچک است و سعی کنید امکاناتی را انتخاب کنید که با مقدار سرمایه شما همخوانی دارند.
  • می‌توانید ویلا‌های نیمه‌ساخته را انتخاب کنید: معمولا این نوع ویلا‌ها قیمت پایین‌تری نسبت به ویلای کامل دارند. با این کار خودتان مرحله به مرحله و با سلیقه شخصی خود ویلا‌ی مد‌نظرتان را می‌سازید.

سخن نهایی

برخی افراد تمایل دارند در آپارتمان زندگی کنند، اما عده‌ای دیگر ترجیح می‌دهند در یک ویلا به‌ویژه ویلای جنگلی زندگی کنند. از مزایای این تصمیم می‌توانیم به انحصاری‌بودن ملک و آزادی در طراحی آن اشاره کنیم. از طرفی ویلا‌ها گزینه‌ای عالی برای سرمایه‌گذاری هستند. چون ارزش زمین به‌طور روز افزون در حال افزایش است و بنابراین می‌توان گفت یکی از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری است.

البته برای خرید ویلا نمی‌توان مقدار سرمایه مشخصی را در نظر گرفت، زیرا قیمت آن به عوامل بسیاری بستگی دارد. اما به‌طور کلی پیشنهاد می‌کنیم ویلایی با قیمتی کمتر از بودجه خود بخرید. مثلا اگر ۳ میلیارد تومان بودجه خرید دارید، ویلایی بخرید که قیمت آن ۲ میلیارد و پانصد هزار تومان است. چون مبلغ باقیمانده را می‌توانید صرف تغییرات در طراحی ویلا کنید و ارزش آن را افزایش دهید.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *