آیا خرید ویلا در شمال سودآور است ؟

شمال ایران به علت داشتن مناظر سرسبز، آب و هوای عالی، مناطق جنگلی و نزدیک بودن به دریا همیشه طرفداران زیادی داشته است. کسانی که بودجه کافی دارند، تصمیم میگیرند ویلایی بخرند اما با خود میگویند آیا خرید ویلا سودآور است.

هدف از این مقاله نیز بررسی همین موضوع است تا برای خرید ویلا در شمال بهتر تصمیم بگیرید، پس همراهمان بمانید.

مزایای خرید ویلا در شمال

خرید ویلا در شمال مزایایی دارد که مهمترین آنها را در این بخش توضیح میدهیم.

۱ . امکانات رفاهی، چشم انداز و طبیعت

ب هطور کلی ویلاها به عنوان خانه های مجلل به فروش میرسند، زیرا بیشتر آنها به ویژه ویلاهای لوکس امکانات بالایی مانند استخر، باغها و فضاهای تفریحی دارند.

سازندگان این نوع ساختمان ها توجه زیادی به زیبای یشناسی مجتمع و محیط اطراف آن میکنند. در نتیجه، این مکان ها مناظر آرامش بخشی دارند. معمولا فضای اطراف ویلاها به آرامش ذهن و بدن کمک میکند. محیط آرام سلامت روانی را بهبود میبخشد و افراد با وزیدن نسیم تازه از اوقات فراغت خود لذت میبرند.

۲ . حریم خصوصی

اگر حریم خصوصی برایتان بسیار اهمیت دارد، پس خرید ویلا باید در اولویتتان باشد. ویلاهای شمال نسبت به آپارتمان ها حریم خصوصی بیشتری دارند. آن ها با هیچ ساختمان دیگری دیوار مشترکی ندارند، در نتیجه صداهای مجاور را نخواهید شنید. همچنین وجود امکاناتی مانند باغ شخصی یا استخر باعث می شوند این نوع ملک حریم خصوصی بیشتری داشته باشد.

۳ . مزیت موقعیت مکانی

به طور معمول ویلاها در حومه شهر قرار دارند. این مکان ها اغلب ساکت تر هستند و محیط زندگی آرامی را فراهم میکنند. علاوه بر این مانند کلانشهرهای ایران آلوده نیستند.

۴ . بازده سرمایه گذاری برتر

ویلاها معمولا نسبت به آپارتمان ها بازده سرمایه گذاری بیشتری دارند، زیرا ویلاها زمین شخصی دارند که قیمت آن در طول زمان به میزان قابل توجهی افزایش پیدا میکند. بنابراین در دراز مدت شاهد افزایش سرمایه خود خواهید بود.

۵٫ رشد مناطق شمال ایران نسبت به شهرهای بزرگ آن

بیشتر شهرهای ایران مانند تهران و مشهد با تراکم بالایی روبه رو هستند و در این شهرها خرید و فروش ملک به علت تورم مسکن بسیار کم انجام میشود. با وجو د این، در شهرهای شمالی تراکم کم است و به علت ویژگی هایی مانند آب و هوای عالی، خرید و فروش بسیار رونق دارد. به همین علت در آینده امکان رشد و توسعه بیشتر وجود دارد.

در نتیجه، میتوان گفت طبق گزارشهایی که انجام شده است همیشه افرادی وجود دارند که ویلای شما را بخرند و سود خواهید کرد.

۶ . کم آبی

متاسفانه شهرهای بزرگ ایران مانند تهران، اصفهان، همدان و خوزستان با بحران کم آبی روبه رو هستند. در نتیجه بیشتر اهالی آن تصمیم گرفته اند به شمال مهاجرت کنند. زیرا در این قسمت ایران بارندگی زیاد است و

خوشبختانه شهرهای شمالی معمولا با کمبود آب مواجه نمیشوند. ب ههمین علت میتوان گفت این عامل باعث رشد زمین و ملک در شمال ایران خواهد شد.

نکاتی درباره خرید ویلا در شمال

قبل از خرید ویلا باید نکاتی را در نظر بگیرید و سپس برای خرید اقدام کنید. چون اگر به این نکات توجه نکنید ضرر خواهید کرد.

۱ . موقعیت مکانی ویلا

همانطور که میدانید ویلاهای شمال از نظر موقعیت مکانی کمی با مرکز شهر فاصله دارند. بیشتر افراد در تعطیلات به ویلاها میروند و این مکانها اقامتگاه هایی هستند که نسبت به آپارتمانها امکانات بیشتری دارند، از جمله استخر و باغ.

بررسی موقعیت مکانی، یک مرحله مهم در هنگام خرید ویلا است. بنابراین باید درباره آن منطقه و محله تحقیق کنید تا بعدها به مشکل برنخورید. همچنین بررسی وضعیت فعلی و آینده آن اهمیت دارد. از همه مهمتر باید بدانید وضعیت آب و هوا و گازکشی چگونه است و آیا مراکز خرید به ویلا نزدیک هستند یا خیر.

۲ . ویژگی های فیزیکی ویلا

یکی دیگر از نکاتی که باید در هنگام خرید ویلا در شمال در نظر بگیرید ویژگیهای فیزیکی آن است.

ویژگی های فیزیکی استانداردهای زندگی را تعیین میکند. از جمله ویژگیهایی که باید در نظر بگیرید میتوانیم به مقاومت در برابر زلزله، وارد نشدن هیچ آسیبی به ساختمان، عایقکاری و نداشتن مشکلات زیر ساخت اشاره کنیم.

سخن نهایی

همانطور که متوجه شدید خرید ویلا در شمال سودآور است و افرا د بیشتری به ویژه اهالی شهر تهران تمایل دارند در این منطقه بخرند. اما به شما توصیه می کنیم قبل از خرید ویلا از افراد متخصص کمک بگیرید و اطلاعات لازم را کسب کنید.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *