ویلا استخردار

اجرای استخر و جکوزی در ویلا

بیشتر ویلا‌ها به‌ویژه ویلا‌های مدرن علاوه‌بر امکانات بسیار، استخر و جکوزی نیز دارند. استخر و جکوزی دو امکان زیبا و آرام‌بخش برای تفریح و استراحت در فضای ویلا هستند. آیا شما نیز ویلایی دارید و می‌خواهید با همکاری تیم ساخت‌وساز استخر و جکوزی داشته باشید اما نمی‌دانید مراحل اجرای آن چگونه است، پس با ما تا انتها همراه باشید.

مراحل ساخت استخر و جکوزی

مراحل اجرای استخر و جکوزی ممکن است بسته به نوع و اندازه آن‌ها و همچنین شرایط محیطی متفاوت باشد. با ‌وجود ‌این، مراحل نصب استخر و جکوزی به شرح زیر هستند:

ویلا استخردار

۱٫    نقشه ساخت‌وساز

هنگام نصب یک استخر و جکوزی از طرح آن نقشه‌ای می‌کشند که در آن اندازه و شکل استخر و جکوزی مشخص شده است. معماران با استفاده از این نقشه می‌توانند متوجه شوند استخر و جکوزی را به چه شکل و در چه اندازه‌هایی بسازند.

۲٫    مکان‌یابی

یکی دیگر از مراحل اجرای استخر و جکوزی مکان‌یابی است. در این مرحله مشخص می‌کنید تیم ساخت‌وساز در چه مکانی از ویلای شما استخر را بسازند.

۳٫    طراحی استخر

در این مرحله تصمیم می‌گیرید استخر و جکوزی شما چگونه ساخته شوند. آیا تمایل دارید استخر و جکوزی به شکل گرد، بیضی، مربع یا مستطیل باشد. علاوه‌بر ‌این، مشخص می‌کنید این دو امکانات در چه عمقی ساخته شوند، چه مقدار ورودی و خروجی داشته باشند و ابعادشان چقدر باشد.

۴٫    حفاری

زمانی که معماران مساحت استخر و جکوزی را دقیقا اندازه گرفتند، مرحله حفاری شروع می‌شود. در اصل هدف از حفاری، مشخص‌کردن محل دقیق استخر است. فرایند گود‌برداری را با استفاده از بیل مکانیکی انجام می‌دهد.

۵٫    زیر سازی کف و تسطیح خاک

بعد از گودبرداری، از دیگر مراحل اجرای استخر و جکوزی مرحله زیر سازی کف استخر و تسطیح خاک است. در این مرحله سطح زیرین استخر را با لایه‌ای ضخیم از ماسه می‌پوشانند که بعد از آن صاف و فشرده می‌شود.

۶٫    لوله‌کشی

یک متخصص لوله‌کش مرحله لوله‌کشی استخر و جکوزی را به‌عهده می‌گیرد. لوله‌کشی استخر و جکوزی شامل تخلیه، اسکیمر‌ها، نصب شیر‌ها ۲ و ۳ طرفه، فیلتر و پمپ‌های تصفیه می‌شود که آب را در سراسر جکوزی و استخر پر، خالی یا تصفیه می‌کنند.

۷٫    سیم‌کشی

مرحله بعدی در اجرای استخر و جکوزی سیم‌کشی است. در این مرحله متخصص برق چراغ و روشنایی زیر آب را تعیین می‌کند که باید با استاندارد‌هایی مانند ولتاژ مناسب، فیوز‌های حساس مخصوص این کار همراه باشد.

۸٫    حمل‌ونقل استخر و جای‌گذاری آن

وقتی کار‌های اولیه ساخت استخر تمام شد، حالا نوبت انتقال استخر به محل مد‌نظر است. در این مرحله یک جرثقیل بزرگ استخر را در مکان مناسب قرار می‌دهد و بقیه مراحل انجام می‌شود. هنگامی ‌که استخر نصب شد، برای اینکه مطمئن شوید استخر در جای مناسب خود قرار گرفته است، تیم ساخت‌وساز کناره‌های استخر را با مخلوط بتن خشک و سنگ‌ریزه پر می‌کنند.

ویلا استخردار

۹٫    نصب سیستم‌های تهویه و تصفیه

بعد از نصب استخر مرحله بعدی اجرای استخر و جکوزی، مرحله نصب سیستم‌های تهویه و تصفیه است. تیم ساخت‌وساز سیستم تهویه و تصفیه مانند سیستم فیلتراسیون آب، پمپ استخر، سیستم تصفیه هوا، سیستم گرمایشی و سرمایشی، سیستم نور‌پردازی و سایر سیستم‌ها مربوط به تهویه و تصفیه را نصب می‌کنند.

۱۰٫نصب تجهیزات و وسایل

تیم ساخت‌وساز در مرحله نصب تجهیزات و وسایل تجهیزاتی مانند دریچه‌ها، چراغ‌ها، جکوزی و سیستم صوتی را نصب می‌کنند.

۱۱٫تست و راه‌اندازی

پس از نصب تمامی اجزا، سیستم‌ها برای تست و راه‌اندازی بررسی می‌شوند. در این مرحله کارشناس مربوطه سیستم تصفیه آب، سیستم گرمایش و سرمایش، سیستم‌های الکترونیکی و الکتریکی را ارزیابی می‌کند.

۱۲٫کاشی‌کاری

معمولا آخرین مرحله اجرای استخر و جکوزی مرحله کاشی‌کاری است. در این مرحله تیم ساخت‌وساز اطراف استخر شما را کاشی‌کاری می‌کنند تا استخر و جکوزی زیبا‎‌تر شوند.

نکته بسیار مهم:

ما دو نوع استخر داریم. یکی از استخر‌ها استخر آماده است که قالب این نوع استخر پیش‌ساخته است و فقط با جرثقیل در مکان مد‌نظر قرار می‌گیرد. نوع دوم استخر، استخر بتنی است، به این معنا که از بتن ساخته می‌شوند و سفارشی هستند. استخر آماده از استخر بتنی سریع‌تر نصب می‌شود.

سخن نهایی

استخر و جکوزی باعث می‌شوند ویلا شما شیک‌تر شوند. با‌این‌حال، برای ساخت آن باید نکاتی را رعایت کنید که در این مقاله به تعدادی از آن‌ها اشاره کردیم. همچنین این نکته را در نظر داشته باشید برای اجرای استخر و جکوزی بهتر است با تیم متخصص مشورت کنید.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *