ایده های جالب برای طراحی ویلاهای کوهستانی

مناطق کوهستانی به علت مناظر زیبایی که دارند، یکی از گزینه‌های عالی برای ساخت ویلا هستند. به‌همین علت افراد زیادی تمایل دارند در این مناطق ویلاهایی طراحی کنند که به آن‌ها ویلای کوهستانی می‌گویند. با ‌وجود ‌این، اگر می‌خواهید ویلای زیبایی طراحی کنید باید دانش و تخصص داشته باشید، هزینه‌های ساخت‌وساز را برآورد کنید و متوجه شوید از چه نوع مصالحی استفاده کنید.

اگر شما نیز می‌خواهید این نوع ویلا‌ها را طراحی کنید، اما ایده ندارید، در این مقاله ایده‌های جالب برای طراحی ویلا‌های کوهستانی را بررسی می‌کنیم.

ایده‌های جالب برای طراحی ویلا‌های کوهستانی

از ایده‌های جالب برای طراحی ویلا‌های کوهستانی می‌توان به نحوه قرارگیری در و پنجره‌ها، استفاده از مصالح مرغوب، درست‌کردن قسمت شاه‌نشین و قرار‌دادن شومینه اشاره کرد.

۱٫ پنجره‌ها و دیوار‌ها

زمانی که بخواهید ویلای کوهستانی طراحی کنید، باید این نکته را در نظر داشته باشید که معمولا در این نوع ویلا‌ها در مقایسه با ویلا‌های دیگر از در و پنجره کمتری استفاده می‌شود. شاید بپرسید چرا؟ تیم ساخت‌وساز از در و پنجره کمتری استفاده می‌کنند تا از انتقال حرارت بین فضای داخلی و خارجی ساختمان خودداری شود. این نکته را در نظر داشته باشید، پنجره‌ها یا تراس در ضلع جنوبی ویلا قرار می‌گیرند و معماران دیوار‌ها را نیز ضخیم می‌سازند تا به حفظ دمای داخل ساختمان کمک کند.

۲٫ مصالح مورد استفاده در ویلا‌های کوهستانی

در طراحی ویلا‌های کوهستانی از سنگ به علت هماهنگی کامل با مسیر طبیعی زمین و از چوب و بتن استفاده می‌شود. چون بتن یک ماده بادوام است و در برابر شرایط آب‌وهوایی خراب نمی‌شود در نتیجه در ساخت ویلا‌های کوهستانی به‌ویژه ویلا‌های کوچک بسیار کاربرد دارد.

۳٫ قسمت شاه‌نشین

یکی از ایده‌های جالب در طراحی ویلا‌های کوهستانی، استفاده از قسمت شاه‌نشین است. این قسمت در خانه‌های ویلایی نسبت به بخش‌های دیگر ویلا بزرگ‌تر است و جذابیت خاصی به آن می‌دهد.

اگر بخواهید در ویلای خود این قسمت را داشته باشید، باید آن را در بخش شمالی ویلا و در جایی بسازید که فضای نورگیر عالی باشد. اگر تصمیم گرفتید که قسمت شاه‌نشین را به ویلای خود اضافه کنید، باید به نکات زیر توجه کنید:

  • قسمت شاه‌نشین را در مسیر باد و نسیم بسازید.
  • ارتفاع این قسمت ویلای کوهستانی از بخش‌های دیگر ویلا بیشتر است.
  • برای قسمت شاه‌نشین از پنجره‌های بزرگ و شیشه‌های رنگی استفاده کنید.
  • برای دکوراسیون این قسمت ویلای کوهستانی می‌توانید از مبلمان راحتی، تخت و میز مطالعه و کتابخانه استفاده کنید.

۴٫ سقف‌های شیب‌دار

یکی از ایده‌های جالب برای طراحی ویلای کوهستانی، استفاده از سقف‌های شیب‌دار است. این سقف‌ها از جمع‌شدن برف‌ها روی سقف جلوگیری می‌کنند و نمی‌گذارند ساختار ویلا آسیبی ببیند.

۵٫ استفاده از شومینه‌های مرکزی

در هنگام طراحی ویلا پیشنهاد می‌شود از شومینه‌های مرکزی استفاده کنید. این شومینه‌ها ویلای شما را جذاب‌تر می‌کنند و یکی از موارد ضروری در طراحی ویلا هستند. شومینه استفاده‌شده می‌تواند سنگی یا آجری باشد و اگر دودکش دارد در نقطه‌ای از ویلا بگذارید که سقف آن در بلند‌ترین ارتفاع قرار دارد.

۶٫ فضا‌های خارجی زیبا

فضای خارج ویلای کوهستانی نیز مانند فضای داخلی بسیار چشمگیر است. شما می‌توانید با طراحی باربیکیو، استفاده از مناظر طبیعی، امکان مصرف غذا در فضای آزاد در تابستان و نصب سایبان‌ها این بخش را به بهترین مکان تبدیل کنید.

نکاتی مهم در هنگام طراحی ویلای کوهستانی

زمانی که با ایده‌های جالب در طراحی ویلای کوهستانی آشنا شدید، بهتر است به نکته‌های زیر نیز توجه کنید تا ویلای کوهستانی شما عالی باشد:

  • شیب زمین، در هنگام طراحی ویلا به شیب زمین دقت کنید. نباید ویلای خود را روی شیب‌های تند بسازید.
  • ورزش باد، نکته مهم دیگر در هنگام طراحی ویلا‌های کوهستانی ورزش باد است. باید ویلای کوهستانی را طوری طراحی کنید که از شما در برابر ورزش باد تند و ورود سرما جلوگیری کند. در نتیجه، بهتر است ویلای خود را پشت به جهت وزش باد طراحی کنید.

سخن نهایی

بیشتر افراد تمایل دارند ویلای کوهستانی خود را به بهترین شیوه بسازند. برای مثال استفاده از شومینه‌های آجری، طراحی قسمت شاه‌نشین و توجه به فضای داخلی و خارجی می‌تواند باعث شوند ویلا‌های شما شیک و عالی به نظر برسند.

با‌این‌حال، توصیه می‌کنیم در طراحی ویلای کوهستانی بودجه و ایده خود را مشخص کنید و آن را به دست افراد متخصص در این زمینه بسپارید تا روند کار بدون عیب پیش برود.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *