اخذ سند ملک

برای خرید ملک در شمال چگونه استعلام بگیریم؟

اولین موردی که سبب نقص اعتبار خرید ملک در شمال می شود انجام فعالیت بدون اخذ کد رهگیری است. که به معنی عدم پیگیری خرید و فروش های پیشین بود. که ابهام و تردیدی بزرگ را برای خریداران ایجاد می نمود. در سال ۱۳۸۷ با تصویب لزوم دریافت کد رهگیری هر معامله ملکی، مشاورین املاکی که انعقاد قرارداد خرید و فروش ملک به آن ها رجوع داده می شود. ملزم به ثبت آن معامله و اخذ کد رهگیری مختص آن معامله و ایجاد آگاهی های ثانویه نسبت به آن معامله به خریداران و فروشندگان شدند.

بعد از ارسال اطلاعات و مشخصات خرید ملک در شمال به صورت آنلاین، قرارداد در سه نسخه تهیه و به همراه بارکد و کد رهگیری دو نسخه از آن در اختیار خرید و فروشنده و یک نسخه در دفتر املاک حفظ می شود. کد رهگیری مربوطه هر معامله ملکی شامل اطلاعات هویتی طرفین، مشخصات و آدرس ملک و افراد طرف معامله، مبلغ قرارداد، شماره همراه طرفین و شرایط فروش و خرید ملک مربوطه می شود.

طبق قوانین تعیین شده اگر هر معامله ملکی بدون رعایت الزامات ثبتی اخذ کد رهگیری صورت گیرد، متخلف شناخته  می شود. در صورت تخلف می توان موضوع را به اداره ثبت املاک یا اصناف مربوطه اطلاع داد تا نسبت به رسیدگی به آن تخلف و در نهایت پلمپ واحد مربوطه اقدام شود.

با داشتن کد رهگیری چگونه استعلام بگیریم؟

روش اول استعلام خرید ملک:

از طریق سامانه پیامکی ۱۱۰۲۰۳۰۰۱ میتوانید که با ارسال کد ملی یکی از طرفین قرارداد بعلاوه کد رهگیری ثبت شده، به شماره پیامکی فوق الذکر نسبت به استعلام ملک خریداری شده اقدام نمایند. لازم به ذکر است که متقاضیان استعلام حتماً ابتدا کد ملی را قید کنند. و سپس با درج نشانه # کد رهگیری ۱۳ رقمی را قید و سپس ارسال نمایند تا منتظر پاسخ اداره ثبت املاک و مستغلات باقی بمانند.

روش دوم:

هر یک از طرفین معامله می توانند با مراجعه به سایت  و باز نمودن آن کد ملی طرف قرارداد و کد رهگیری قرارداد خرید یا فروش ملک را درج و نسبت به اخذ استعلامات مربوطه اقدام کنند.

اخذ سند ملک


منتشر شده

در

,

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *