بهترین سبک معماری برای ویلای جنگلی

بهترین سبک معماری برای ویلای جنگلی

یکی از محبوب‌ترین اقامتگاه‌های دائم و موقت، ویلاهای جنگلی هستند. این ویلاها که در دل طبیعت قرار دارند، بهترین مکان برای گذراندن اوقات مطلوب و دلپذیر هستند. اگر قصد ساختن چنین اقامتگاه‌هایی را داشته باشید، یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که باید به آن توجه کنید، بهترین سبک ویلای جنگلی است.

کدام سبک‌های معماری تناسب بیشتری با جنگل و طبیعت آن دارند و می‌توانند پاسخگوی سلیقه شما باشند؟ برای پاسخ به این سوال، تا انتها همراه ما باشید.

بهترین سبک معماری برای ویلای جنگلی

سبک مدرن

ویلاهای مدرن در سال‌های اخیر محبوبیت بیشتری نسبت به دیگر سبک‌ها پیدا کرده‌اند. این سبک از معماری به افراد اجازه می‌دهد تا ایده‌های مدرن خود را بدون محدودیت در فرم و شکل حجمی ساختمان پیاده کنند و ویلایی مطابق با ایده‌آل‌های خود داشته باشند. در این شیوه از طراحی، امکان ساخت ویلاهایی با پلان مربع، دایره، مستطیل و حتی دیگر اشکال ترکیبی وجود دارد که آن را متفاوت از دیگر سبک‌های دارای محدودیت می‌کند.

سبک مدرن ویژگی‌های متمایز کننده دیگری نیز دارد که یکی از آن‌ها، متریال‌ها و مصالحی است که در ساخت ویلا مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این سبک ویلای جنگلی، شما می‌توانید از چوب، فلز، شیشه، بتن یا هر متریال دیگری استفاده کنید که با طراحی ساختمان شما هماهنگ است.

ویلاهای مدرن محدودیتی در ارتفاع ندارند. شما می‌توانید بسته به طراحی و نیاز خود، کلبه‌ جنگلی مدرن کوچکی داشته باشید یا ویلایی دوبلکس یا تریبلکس که بتواند همه مهمانان شما را دورهم جمع کند.

سبک کلاسیک

یکی از سبک‌هایی که در تمام دوره‌های زمانی طرفداران خودش را داشته است، سبک کلاسیک است. ممکن است با فکر کردن به یک ویلای کلاسیک، ساختمانی با ارتفاع زیاد و جداره‌های سنگی به ذهنتان بیاید اما این سبک با تغییراتی که در این سال‌ها داشته است، می‌تواند تصویر ذهنی شما را بهم بریزد.

تلفیق این سبک ویلای جنگلی با سبک‌های مدرن و نئوکلاسیک، باعث شده است تا ساختمان‌های کلاسیک متفاوت‌تری را در بافت‌های جنگلی شاهد باشیم. همچنین اهمیت طراحی منظر، باغ و محوطه‌سازی در این سبک، باعث شده است تا سبک کلاسیک بتواند انتخاب خوبی برای طراحی ویلا در جنگل باشد.

سبک روستیک

بهترین ویلاهای جنگلی، آن‌هایی هستند که در ساختشان از متریال‌هایی استفاده شده باشد که با طبیعت اطراف ویلا بیشترین سازگاری و هماهنگی را داشته باشند. چوب و سنگ، دو متریالی هستند که به‌طور طبیعی در جنگل‌ها وجود دارند و در صورتی که در ساخت ویلای جنگلی مورد استفاده قرار بگیرند، به‌راحتی با محیط اطراف هماهنگ می‌شوند.

سبک روستیک، سبکی بر پایه استفاده از این دو متریال است که می‌توانند انتخاب خوبی برای ویلای جنگلی شما باشند و حس و حال متفاوتی را برای شما و مهمانانتان به‌ارمغان بیاورند.

بهترین سبک معماری برای ویلای جنگلی

سبک معاصر

تاکید سبک معاصر، بر ایجاد ارتباطی میان درون و بیرون ساختمان است تا بتواند حس وسیع بودن را در ساکنان فضا ایجاد کند. بنابراین این سبک، جزو سبک‌های سازگار با محیط زیست به‌شمار می‌آید که می‌تواند انتخاب مناسبی برای ساخت یک ویلا در دل طبیعت باشد.

اگر این سبک ویلای جنگلی را انتخاب کرده باشید، متریال‌هایی مانند فولاد و شیشه ساختمان شما را شکل خواهند داد. ویلاهای سبک معاصر پنجره‌های زیاد و بزرگی دارند که می‌توانند علاوه‌بر تامین نور طبیعی ویلا، چشم انداز زیبایی را نیز فراهم کنند.

سبک صنعتی

احتمالا تصویر ساختمان‌هایی را دیده‌اید که تیرها، لوله‌ها، هواکش‌ها و دیگر تاسیسات آن به‌جای مخفی شدن در دل جداره‌ها، نمایان هستند. طراحی این ساختمان‌ها به سبک صنعتی است و در آن‌ها تمام جزئیات ساختمان، قابل لمس و دیدن هستند.

اگر این سبک ویلای جنگلی انتخاب شما باشد، می‌توانید از متریال‌های چوب، فلز یا دیگر انواع مصالح استفاده کنید.

 سبک مدیترانه ای

سبک مدیترانه‌ای همانطور که از اسم آن پیدا است، چندان انتخاب رایجی در منطقه ما نیست اما از سبک‌هایی است که می‌تواند مناسب ویلای جنگلی شما باشد. در این سبک مصالح و متریال‌های طبیعی مانند سنگ و کاشی مورد استفاده قرار می‌گیرند که هارمونی خوبی با جنگل و طبیعت اطراف ویلا پیدا می‌کنند.

در این سبک از طراحی ویلا، فضای باز اهمیت زیادی دارد. به‌همین دلیل پاسیوها و حیاط‌های بزرگی در این سبک ویلای جنگلی وجود دارد که امکان لذت بردن از طبیعت را فراهم می‌کنند.

سخن نهایی

انتخاب یک سبک معماری برای ساختن ویلای جنگلی، وابسته به عوامل متعددی است که سلیقه و تمایل شما یکی از آن‌ها به‌شمار می‌آید، نه تنها فاکتوری که وجود دارد. آب و هوا، متراژ زمین و محل قرار گیری آن و قوانین و مقررات محلی که در طرح هادی مشخص شده‌اند، دیگر عوامل تعیین کننده نوع سبک ویلای جنگلی شما هستند.

بنابراین قبل از آن‌که سبک خاصی را انتخاب کنید، بهتر است از تجربه معمار و طراحی استفاده کنید که با قوانین محلی آشنا باشد و بتواند شما را در رسیدن به بهترین انتخاب راهنمایی کند.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *