درب و پنجره ویلا

بهترین طراحی برای درب و پنجره ویلا در شمال

پنجره‌های محوری یکی از محبوب‌ترین انواع پنجره در ساختمان‌های مدرن هستند. اکثرا به صورت عمودی باز می‌شوند. این پنجره‌ها که حول یک لولای افقی حرکت میکنند.

 اما مانند همین پنجره‌ها، درب‌هایی هم هستند که به درب محوری شناخته می شوند. و تنها دارای یک لنگه هستند. این درب‌ها همانند درب‌های عادی دارای یک لولای عمودی هستند، اما این لولا به جای اینکه در کنار درب قرار گیرد، در مابین در یآن قرار می‌گیرد و درب، حول آن حرکت می کند.

امنیت بالای این درها نسبت به درب‌های دو لنگه از مزایای این نوع در ها می باشد. که توصیه می شود در مناطق ویلایی که حضور شما در آن پیوسته نیست استفاده گردد.

نوردهی پنجره ها را درنظر بگیرید

اما از منظر زیبایی و نوردهی استفاده از این نوع پنجره ها مزایای دیگری است. که منظره بسیار بزرگ‌تر و یکدست‌تر آن‌ها نسبت به درب‌های دو لنگه است تا خط وسط دو لنگه در، جلوی دید منظره را مسدود نکند.

برای مثال در تصویر فوق ساختمان نمایش داده شده که دارای طراحی مینیمال است. استفاده از این درب محوری باعث شده تا فضای داخل خانه بسیار بزرگ‌تر و چشمگیر‌تر به نظر برسد. نکته جالبی که در این طراحی می‌بینیم.

چرا که ساختار دو بخشی در ورودی و درب محوری شیشه‌ای کنار آن است. که در زمان مورد نیاز می‌توان آن‌ها را به رو به منظره باز کرد.

استفاده از زمینه‌های ساده و یک رنگ، قاب های هم رنگ با پله ها، و رنگ سفید در داخل و خارج ساختمان باعث می‌شود.

وقتی درب خانه باز است، می‌توانید درب شیشه‌ای را به صورت محوری به طور کامل باز کنید. پنجره‌های حیاط پشتی هم به صورت کشویی طراحی شده و رو به حیاط پشت خانه باز می‌شوند. استفاده از دو پنجره بزرگ، بدون دیوار باعث شده تا زیربنای کوچک این خانه، بسیار بزرگ‌تر به نظر برسد و کارآمد‌تر شود.


منتشر شده

در

,

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *