خرید زمین با ۱۰۰ میلیون تومان در شمال

افراد به روش‌های مختلف تصمیم به سرمایه‌گذاری می‌گیرند که یکی از آن‌ها خرید زمین در شمال است. این منطقه از ایران به علت داشتن مناطق جنگلی زیبا، آب‌‌و‌هوای عالی و دلپذیر یکی از مناطق محبوب کشورمان است که افرادی زیادی تمایل دارند در آن‌جا با خرید زمین سرمایه‌گذاری کنند و سود ببرند.

با‌این‌حال، برخی افراد ممکن است پول کافی برای خرید زمین نداشته باشند و حداکثر سرمایه آن‌ها ۱۰۰ میلیون تومان باشد. در نتیجه می‌خواهند بررسی کنند که آیا با این مقدار پول می‌توان برای خرید زمین در شمال اقدام کرد یا خیر. هدف از این مقاله نیز پاسخ دادن به این سوال است، پس همراهمان باشید.

خرید زمین با ۱۰۰ میلیون تومان در شمال

خرید زمین در شمال با این مقدار هزینه امکان‌پذیر است و شما می‌توانید برای آن اقدام کنید یا زمین مورد نظرتان را به‌صورت اقساطی بخرید. با‌این‌حال، شرایطی وجود دارند که باید آن‌ها را رعایت کنید. این نکته را در نظر داشته باشید، منظور از ۱۰۰ میلیون تومان این نیست که کل قیمت زمین این مقدار باشد، بلکه منظور پول نقدی است که در ابتدا برای خرید نیاز دارید. 

زمین‌های ارزان در شمال در مناطق خاصی و در خارج از بافت شهری و روستایی قرار دارند. بنابراین معمولا در این نوع بافت‌ها نمی‌توان ساخت‌و‌سازی انجام داد یا مسیر دسترسی به امکانات سخت است. به‌عنوان مثال برای بردن مصالح به سر زمین مورد نظر با مشکل روبه‌رو خواهید شد.

طبق گزارش‌هایی که انجام شده است با ۱۰۰ میلیون تومان می‌توانید زمین‌های کشاورزی بخرید که فاصله دور‌تری از شهر قرار دارند. اگر تصمیم به سرمایه‌گذاری روی این زمین‌ها گرفتید، برخی خریداران حتی شرایط خرید اقساطی را فراهم کرده‌اند و در توافق با مالک می‌توانید هزینه را در اقساط ۱۲ ماهه پرداخت کنید.

۸ نکته مهم هنگام خرید زمین با ۱۰۰ میلیون تومان

برای خرید زمین با قیمت ۱۰۰ میلیون تومان باید نکاتی را رعایت کنید که با مشکلی رو‌به‌رو نشوید. از جمله:

  • زمین‌هایی را انتخاب کنید که جای پیشرفت دارند.
  • بررسی کنید زمین مورد نظر چه نوع امکاناتی دارد.
  • قبل از خرید از مشاوران با‌تجربه کمک بگیرید.
  • نوع کاربری زمین و نحوه بهره‌برداری از آن را متوجه شوید.
  • درباره آخرین قیمت زمین مد‌نظر اطلاعاتی کسب کنید.

در چه مناطقی می‌توان با ۱۰۰ میلیون تومان زمین خرید؟

اگر سوال شما درباره مناطق مناسب برای خرید زمین با این مقدار پول است، باید بگوییم طبق تحقیقاتی که انجام شده است محمودآباد و نوشهر زمین‌های ارزانی دارند. علاوه‌بر ‌این با هر بودجه‌ای می‌توان در مناطق جنگلی که در چمستان، نور و رویان قرار دارند، زمین خرید. این نکته را در نظر داشته باشید در نور‌شهر و سرخرود نمی‌توانید زمین ارزانی پیدا کنید، زیرا این شهر‌ها به ساحل نزدیک هستند. در نتیجه قیمت زمین در آن‌ها گران است.

گرفتن وام برای خرید زمین در شمال

با گرفتن وام نیز می‌توانید در شمال زمین بخرید. البته میزان وام برای خرید زمین در این منطقه در شعب مختلف بانک‌ها متفاوت است. گرفتن وام برای خرید زمین در شمال مراحلی دارد که باید آن‌‌ها را طی کنید. از جمله:

  • زمانی که به بانک مراجعه کردید و بانک با میزان وام دریافتی موافقت کرد، می‌توانید با بودجه‌ای که دارید، دنبال زمین در شمال باشید.
  • زمانی‌که زمین مد‌نظر را پیدا کردید، باید اسناد ملک را به بانک تحویل دهید و منتظر بمانید تا بانک زمان صدور وام را مشخص کند.
  • وقتی بانک درباره اسناد مربوطه به زمین را تایید کرد، باید متوجه شود آیا قیمت پیشنهادی فروشنده برای زمین مطابق با نرخ روز و قیمت عادی آن است یا خیر.
  • اگر قیمتی که بانک اعلام می‌کند، کمتر از قیمت پیشنهادی فروشنده باشد، خریدار باید بقیه پول را خودش پرداخت کند.

سخن نهایی

اگر ۱۰۰ میلیون تومان پول نقد داشته باشید، می‌توانید با آن در شمال زمین کشاورزی بخرید. امکان خرید زمین‌های دیگر معمولا وجود ندارد، زیرا قیمت آن‌ها نسبت به زمین‌های کشاورزی بیشتر است. همان‌طور که در این مطلب نیز به آن اشاره کردیم به شکل اقساطی نیز می‌توانید برای خرید زمین اقدام کنید. همچنین خوشبختانه می‌توانید برای خرید زمین از بانک وام نیز دریافت کنید که البته شرایط خاص خود را دارد. البته توجه کنید که قبل از خرید زمین با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید تا با مشکلی روبه‌رو نشوید.  


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *