خرید ویلا در نوشهر

خرید ویلا در نوشهر

نوشهر از زیباترین شهرهای شمالی در استان مازندران است که به‌ دلیل داشتن سواحل مرتفع و اسکله مناسب، از مهم‌ترین بنادر شمال ایران نیز به‌شمار می‌آید.

زندگی در این شهر علاوه ‌بر تجربه آرامش و هوای پاک، امکان تجارت با کشورهای اطراف دریای خزر را نیز فراهم می‌آورد. به‌همین دلیل این روزها میزان تقاضا برای خرید ویلا در نوشهر افزایش یافته است.

اما با وجود تقاضای بالای خرید و امتیازهای فراوانی که زندگی در نوشهر به ‌همراه دارد، باید هنگام خرید ملک در این شهر به نکاتی که در ادامه شرح خواهیم داد توجه داشته باشید. پس تا پایان با ما همراه شوید.

خرید ویلا در نوشهر

مزیت‌های خرید ویلا در نوشهر

تراکم بالای جمعیت در شمال کشور باعث شده است تا فاصله بین شهرها و روستاها بسیار کوتاه باشد و برخی از مردم متوجه مرز بین تقسیمات کشوری در این مناطق نشوند. اما زندگی در مرکز یا نزدیکی شهرهای بزرگی مانند نوشهر و قرار گرفتن در حوزه آن‌ها مزیت‌های مختلفی دارد که عبارت هستند از:

  • نوشهر از مناظر طبیعی بسیار زیبایی برخوردار است.
  • امکان خرید ویلاهایی با نمای دریا یا جنگل برای هر دو گروه از علاقه‌مندان وجود دارد.
  • نوشهر شهری بندری است که امکان تجارت بین‌المللی را در اختیار افراد قرار می‌دهد.
  • راه‌های زمینی دسترسی به نوشهر از پایتخت، از استانداردهای لازم برخوردار هستند.
  • وجود فرودگاه در این شهر، یکی دیگر از مزیت‌های زندگی در نوشهر به‌شمار می‌آید.
  • فاصله تقریبا نزدیک نوشهر تا پایتخت برای برخی از افراد، یکی دیگر از مزیت‌های خرید ویلا در این شهر است.
  • هوای نوشهر در بیشتر روزهای سال سالم است و خبری از آلاینده‌های سمی در آن نیست.
  • امکان تجربه هر دو نوع زندگی لوکس و سنتی در نوشهر وجود دارد.

نکات مهم برای خرید ویلا در نوشهر

اگر قصد دارید با خرید ویلای لاکچری در نوشهر یا خانه‌های جنگلی ساده‌تر از مزیت‌های بخش قبلی بهره‌مند شوید، بهتر است حتما به نکات زیر توجه داشته باشید:

خرید ویلا در نوشهر

به سند ملک توجه کنید

متاسفانه در چند سال اخیر، بالا رفتن میزان تقاضا برای خرید ویلا در ملکار نوشهر یا سایر مناطق این شهر، زمینه سوء استفاده برخی از افراد سودجو را فراهم کرده است. گاهی حتی شاهد فروش یک باب ویلا به چند مالک جدید هستیم که در بیشتر موارد بازپس گرفتن حق قانونی آن مدت زمان زیادی به‌طول می‌انجامد یا حتی غیرممکن خواهد بود.

یکی از مسائلی که زمینه این نوع کلاهبرداری‌ها را افزایش داده است، خرید و فروش ملک به‌طور قولنامه‌ای و رواج آن در بین مردم است. پس برای از بین بردن احتمال کلاهبرداری به این واسطه یا موارد مشابه، حتما قبل از خرید ویلا از داشتن سند شش دانگ و آزاد بودن آن اطمینان حاصل کنید.

سن بنا را در نظر داشته باشید

ساکنان نوشهر نیز مانند سایر شهرهای شمالی همواره با مشکلی به ‌نام رطوبت هوا دست‌وپنجه نرم می‌کنند. رطوبت علاوه ‌بر این‌که در تابستان موجب شرجی شدن هوا می‌شود، بر عمر مفید بنا و اجزای آن نیز تاثیر منفی دارد.

پس حتما برای خرید ویلا در نوشهر به سن بنا توجه داشته باشید. زیرا هرچه سال ساخت آن بالاتر برود، استحکام و سلامت کلی ساختمان کمتر می‌شود.

بازار را بررسی کنید

بالا رفتن نرخ تورم در سال‌های اخیر سبب شده است تا برخی از دلالان ملک و فروشندگان مستقل بدون توجه به عرف بازار مسکن و محدوده قیمت‌ها، نرخ‌های نجومی برای املاک خود در نظر بگیرند.

اگر می‌خواهید در دام این افراد گرفتار نشوید، بهتر است قبل از بازدید از ویلاهای مورد نظرتان در بازار مسکن جستجو کنید و قیمت‌ها را براساس معیارهای تاثیرگذار در نظر بگیرید. بدیهی است که ارزش مالی همه املاک در نوشهر یکسان نیست و از فاکتورهای زیر تاثیر می‌پذیرد:

  • سال ساخت بنا
  • متراژ آن
  • منطقه قرارگیری و موقعیت آن در منطقه
  • امکانات و تجهیزات ویلا
  • ساحلی یا جنگلی بودن ملک و غیره
خرید ویلا در نوشهر

از مشاورین املاک معتبر کمک بگیرید

کمک گرفتن از کارشناسان خرید و فروش املاک می‌تواند در خریدی رضایت‌بخش و مطمئن به شما کمک کند. اما گاهی خود این افراد نیز دلیل تحمل ضررهای مالی یا گرفتاری‌های قانونی هستند.

توجه به اعتبار بنگاه مشاور املاک و داشتن اعتبارهای قانونی مانند پروانه کسب یا هولوگرام رسمی تا حد زیادی از سودجویی غیرمنطقی این افراد جلوگیری می‌کند. همچنین بهتر است برای کاهش احتمال کلاهبرداری، تمام پرداخت‌های خرید ویلا را با حضور و گواهی مشاورین رسمی املاک انجام دهید و آن‌ها را در مبایع ‌نامه درج کنید.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *