خرید ویلا در چالوس

خرید ویلا در چالوس

چالوس از زیباترین شهرهای خطه سرسبز شمال کشور است که با هر تعطیلات موج زیادی از مسافران به سمت آن سرازیر می‌شوند. از سوی دیگر توریستی بودن این شهر در همه ایام سال، مشکلات اجاره ویلا هنگام سفر و ارزش اقتصادی بالای منطقه موجب شده است تا برخی از افراد به‌فکر خرید ویلا در چالوس باشند.

اگر شما نیز قصد دارید برای سرمایه‌گذاری، گذراندن اوقات فراغت یا هر دلیل دیگری در چالوس سرمایه‌گذاری کنید، به نکات مهم در خرید خانه ویلایی توجه داشته باشید. پس برای اطلاع از جزئیات این موارد با ما تا انتهای این مطلب همراه شوید.

خرید ویلا در چالوس

خرید ویلای جنگلی یا ساحلی؟

نیاز و هدف همه افراد از خرید ویلا در چالوس یکسان نیست. برخی تنها در جستجوی مکانی آرام برای دور شدن از هیاهوی زندگی شهری هستند، گروهی قصد سرمایه‌گذاری دارند، عده‌ای هم طالب کسب درآمد از طریق اجاره آن هستند.

هدف شما از خرید ویلا، تا حد زیادی مسیر را برایتان روشن می‌کند و انتخاب‌های پیش رو را محدود خواهد کرد. خانه‌های ویلایی شمال کشور معمولا یا محصور در جنگل و شالیزارهای سرسبز برنج هستند یا در خط ساحلی قرار گرفته‌اند.

هر یک از این ویلاها از ویژگی‌های خاصی برخوردار هستند که ممکن است برای برخی از شما جزو نقاط مثبت باشند و عده‌ای دیگر آن‌ها را معایب آن بدانید. درنتیجه سلیقه شخصی و هدف از خرید می‌تواند در انتخاب مناسب‌ترین ویلا به شما کمک کند.

نکات مهم در خرید خانه ویلایی در چالوس

برای داشتن خریدی رضایت‌بخش لازم است پس از این‌که نوع ویلا را مشخص کردید و یک یا چند ملک مناسب را در نظر گرفتید، به نکات زیر توجه داشته باشید:

منطقه را بررسی کنید

تنها انتخاب از بین ویلای ساحلی یا جنگلی برای خرید بهترین ملک کافی نیست و لازم است بعد از در نظر گرفتن هر مورد، تمام منطقه را بررسی کنید.

فاصله ملک مورد نظر با شهر یکی از نکات مهم در خرید ویلا است. ویلاهای جنگلی معمولا علی‌رغم منظره زیبا و منطقه بکر، از مراکز درمانی دور هستند که این مساله در مواقع ضروری یک نقطه منفی محسوب می‌شود. همچنین مسافت ملک تا مراکز خرید و فروشگاهای بزرگ برای تامین مواد مورد نیاز، یکی دیگر از موضوعاتی است که با بررسی منطقه به آن پی می‌برید.

ویلاهای جنگلی که با شهر فاصله زیادی دارند، ممکن است از نظر آنتن‌دهی تلفن همراه با مشکلاتی مواجه باشند. پس اگر در زندگی روزانه یا برای انجام کارهای شغلی خود به اینترنت نیاز دارید، حتما به این مورد نیز توجه کنید.

امنیت منطقه از نظر تعداد منازل مسکونی در اطراف آن، نزدیکی مراکز پلیس و شهرتی که از این نظر دارد نیز یکی دیگر از نکاتی است که با جستجو در منطقه آشکار خواهد شد.

خرید ویلا در چالوس

درباره بازار مسکن تحقیق کنید

زمانی می‌توانید از خرید خود رضایت داشته باشید که علاوه‌ بر تحقق خواسته‌هایتان طبق سلیقه و نیازهای شخصی، ملک را با قیمت مناسبی معامله کنید. بازار املاک در همه مناطق کشور ثابت نیست و عوامل مختلف زیر بر نرخ تعیین‌شده بر آن تاثیر مستقیم دارند:

  • قیمت ارز و نرخ تورم در جامعه
  • منطقه قرارگیری ویلا و دسترسی به آن
  • موقعیت قرارگیری ویلا نسبت به خیابان یا مسیرهای اصلی و فرعی
  • سال ساخت ویلا
  • امکانات و تجهیزات
  • نقشه و میزان نورگیر بودن
  • متراژ ملک و محوطه آن
  • آزاد بودن سند آن

برای بررسی بازار خرید ویلا در چالوس و اطلاع از محدوده قیمت‌ها، می‌توانید به بنگاه‌های معاملات ملکی در آن حوالی مراجعه کنید. همچنین آگهی‌های مشابه با ویلای مورد نظر خود را در وب‌سایت‌ها یا اپلیکیشن‌ها مرتبط، مورد بررسی و مقایسه قرار دهید.

درباره نوع سند سوال بپرسید

از مهم‌ترین مسائلی که هنگام خرید ویلا در چالوس باید به آن توجه داشته باشید، انتقال مالکیت ملک است. گاهی فروشنده‌ها ویلای خود را به‌صورت قولنامه‌ای به‌فروش می‌گذارند که مشکلاتی مانند روند گرفتن سند یا پرداخت جریمه‌های شهرداری را برای شما به ‌همراه دارد.

پس قبل از انعقاد قرارداد از آزاد بودن سند و نداشتن هیچ مشکل قانونی مانند شمول ماده ۱۰۰ شهرداری یا قوانین دیگر در مسیر آن اطمینان حاصل کنید.

خرید ویلا در چالوس

شاهد قانونی بگیرید

متاسفانه افزایش افراد سودجو در زمینه خرید و فروش ویلا در شمال گاهی مشکلات قانونی و موانعی برای خریداران به‌وجود می‌آورد که حل آن‌ها زمان زیادی به‌طور می‌انجامد. به‌همین دلیل حتما قرارداد خود را در بنگاهی با مجوز رسمی و هولوگرام معتبر تنظیم کنید و از قبل هیچ مبلغی به‌عنوان بیعانه به فروشنده پرداخت نکنید.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *