ساخت ویلا با کمترین هزینه

ساخت ویلا ممکن است گران باشد، اما نکات زیادی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید بدون صرف هزینه زیاد، ویلایی زیبا بسازید. مثلا می‌توانید با مصالح پیش‌ساخته یا طراحی ویلا در ابعاد کم، هزینه‌های ساخت‌وساز را کاهش دهید.

در این مقاله می‌خواهیم به مواردی اشاره کنیم که به کمک آن‌ها می‌توانید برای طراحی ویلا کوچک با کمترین هزینه اقدام کنید، پس همراهمان بمانید.

نکاتی برای طراحی ویلا با کمترین هزینه

۱٫ طراحی ویلا با ابعاد کم

در طراحی ویلا کوچک با کمترین هزینه، انتخاب ابعاد زمین ویلا بسیار نقش دارد. اگر ابعاد زمین ویلا کمتر باشد، قیمت آن پایین‌تر است و با هزینه کمتری می‌توان آن را ساخت. مثلا هزینه ساخت ویلایی با طول ۳۰ در ۴۰ متر در مقایسه با طراحی ویلا با طول ۱۲۰ در ۲۰۰ متر کمتر خواهد بود.

۲٫ مصالح پیش‌ساخته

اگر می‌خواهید هزینه‌ها را در طول ساخت‌وساز کاهش دهید، مصالح پیش‌ساخته یا مصالح ارزان قیمت بهترین راه‌حل هستند. مصالح پیش‌ساخته در طیف گسترده‌ای از اندازه‌ها و اشکال موجود است که به‌سرعت جایگزین روش‌های ساخت‌وساز سنتی می‌شوند و در زمان و هزینه صرفه‌جویی می‌کنند.

۳٫ از مواد محلی استفاده کنید

برای طراحی ویلا کوچک با کمترین هزینه می‌توانید از مواد محلی استفاده کنید. اگر از منابع محلی استفاده نکنید، باید هزینه‌های حمل‌ونقل را نیز بدهید. همچنین مصالح ساخت‌وسازی که در خود شهر مد‌نظر قرار دارند بیشتر در دسترس و با کیفیت‌تر هستند.

۴٫ پیدا‌کردن پیمانکار شناخته‌شده

پیمانکاری را پیدا کنید که با ریز و درشت مراحل ساخت‌وساز آشنا باشد و بتواند در محدوده قیمت شما کار کند. برای انتخاب مقرون به‌صرفه‌ترین پیمانکار باید قیمت چندین ارائه‌دهنده را با هم مقایسه کنید.

۵٫ شکل ویلا را ساده نگه دارید

برای طراحی ویلا کوچک با کمترین هزینه می‌توانید شکل ویلا را ساده نگه دارید. اشکال پیچیده، زوایا و منحنی‌ها از جمله انواع روش‌های طراحی یک بنای ساختمانی و ویلا هستند. توصیه می‌کنیم برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها از اشکال مربع و مستطیل برای طراحی ویلا استفاده کنید.

۶٫ از خرپا‌ها برای ساختار سقف استفاده کنید

خرپا‌ها به عنوان مقرون‌ به‌صرفه‌ترین سازه سقف خانه شناخته می‌شوند که از اندازه‌های استاندارد چوب استفاده می‌کنند و سازندگان خرپا به‌راحتی به آن‌ها دسترسی دارند

۷٫ محاسبه هزینه‌های جزئی قبل از طراحی ویلا

توصیه می‌کنیم قبلا از طراحی ویلا کوچک با کمترین هزینه بدانید چقدر بودجه دارید و برای هر قسمت چه مقدار می‌خواهید هزینه کنید. به هیچ‌وجه بعد از شروع پروژه تازه به فکر محاسبه هزینه‌ها نباشید، زیرا بسیار به ضرر شما خواهد شد.

۸٫ طول یا محیط دیوار خارجی را به حداقل رسانید

هر چقدر طول دیوار خارجی کمتر باشد، خانه شما مقرون‌ به‌صرفه‌تر خواهد بود. هر متر اضافی از طول دیوار خارجی به معنای روکش، قاب، عایق و رنگ‌آمیزی بیشتر است.

۹٫ آماده‌سازی محوطه به شکل ساده

طبق گزارش‌هایی که انجام شده است بیشترین هزینه‌های طراحی یک ویلا صرف محوطه‌سازی آن می‌شود. مثلا بیشتر صاحبان ویلا تمایل دارند در محوطه ویلا خود آلاچیق، استخر و گیاهان تزئینی داشته باشند. پیشنهاد می‌کنیم استخر و آلاچیقی درست کنید که کم‌هزینه باشد.

۱۰٫ طراحی ویلا به دست خود مالک

یکی‌دیگر از روش‌ها برای طراحی ویلا کوچک با کمترین هزینه طراحی آن به دست خود مالک آن است. مثلا می‌توانید دیوار‌ها را خودتان رنگ کنید. همچنین توصیه می‌کنیم اگر می‌توانید، خودتان درختان یا سنگ‌های کنار ویلا را از بین ببرید. با این روش می‌توانید در هزینه ساخت ویلا را کاهش دهید.

۱۱٫ استفاده از نمای مقرون ‌به صرفه

برای طراحی ویلا کوچک با کمترین هزینه می‌توانید از نمای آجری برای نمای بیرونی ویلا‌ها استفاده کنید و دیگر احتیاجی نیست تا این نما را رنگ کنید. این روش مدت ساخت‌وساز ویلا را کاهش می‌دهد و یکی از بهترین روش‌ها برای طراحی ویلا با هزینه کم است.

سخن نهایی

با کمترین هزینه نیز می‌توان ویلایی زیبا را طراحی کرد. البته برای طراحی ویلا کوچک با کمترین هزینه باید نکاتی را نیز را در نظر داشته باشید. مثلا قبل از شروع پروژه بدانید چقدر بودجه دارید. همچنین توصیه می‌کنیم از متخصصان با‌تجربه در زمینه ساخت‌وساز استفاده کنید تا در طراحی ویلا با کمترین هزینه به مشکلی برنخورید.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *