سرمایه گذاری در چالوس چگونه است؟

اقتصاد دانان معتقد هستند با توجه به وجود تورم در جامعه و امکان پایین آمدن ارزش پول یا مسائلی مانند دزدی، بهتر است افراد نقدینگی خود را در جای مطمئنی سرمایه‌گذاری کنند.
سرمایه‌گذاری در چالوس یکی از گزینه‌های پیش روی کسانی است که قصد دارند علاوه‌بر حفظ ارزش پولشان، سود قابل توجهی به‌دست آورند. اما این کار به چه نحوی امکان‌پذیر است و مزایای آن چیست؟ برای یافتن پاسخ این سوال‌ها تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک

در میان روش‌های مختلفی که برای سرمایه‌گذاری وجود دارند، خرید ملک به دلایل زیر یکی از بهترین گزینه‌ها است:

  • انسان‌ها همواره به برای زندگی و اشتغال به مکان مسقفی نیاز دارند.
  • علی‎رغم وسعت بالای مساحت کشور، متاسفانه در ایران با کمبود ملک مواجه هستیم؛ زیرا درصد بالایی از زمین‌ها غیرقابل ساخت هستند.
  • ساخت‌وساز و خرید ملک معمولا مشمول دریافت تسهیلات مختلفی از بانک می‌شود که این خود نوعی سرمایه‌گذاری به‌حساب می‌آید.
  • در طول زمان و با اتفاقات مختلف سیاسی و اقتصادی یک ملک همواره ارزش خود را حفظ می‌کند و روند کاهشی قیمت آن به‌تدریج اتفاق می‌افتد.
  • امکان تغییر کاربری املاک از مسکونی به تجاری یا سایر انواع و بالعکس، از دیگر دلایل اهمیت این نوع سرمایه‌گذاری است.
  • علاوه‌بر کسب سود هنگام خرید و فروش ملک، رهن و اجاره آن نیز یک منبع درآمد ثابت محسوب می‌شود.

دلایل سرمایه‌گذاری در چالوس

در قسمت قبل علل اهمیت سرمایه‌گذاری در بخش ملک و مسکن را شرح دادیم، اما چرا باید این نوع سرمایه‌گذاری را در شمال کشور و در شهر چالوس انجام دهیم؟
فاکتورهای متعددی در انتخاب چالوس به‌عنوان بستر سرمایه‌گذاری ملکی دخیل هستند که عبارتند از:

۱٫ آب‌وهوا

خطه شمالی کشور که شامل سه استان گیلان، مازندران و گرگان است، بهترین و مطبوع‌ترین آب‌وهوا را در کل کشور دارد. میانگین بارش سالانه در این خطه سرسبز با قرار گرفتن در خط ساحلی دریای خزر و همچنین داشتن سدی طبیعی به نام البرز در قسمت جنوبی، بسیار بالا است.
بارش‌های پی‌درپی و رطوبت هوا دلایل ایجاد جنگل‌های هیرکانی در این منطقه هستند که نمونه آن‌ها در سایر بخش‌های کشور وجود ندارد.

چالوس که در استان مازندران و قلب نوار شمالی ایران واقع شده است، شهر بسیار سرسبز با آب‌هوایی مناسب است که گردشگران زیادی را از سایر شهرهای ایران و حتی کشورهای همسایه به خود جذب می‌کند.
بالا بودن تعداد گردشگران در این شهر، ارزش ملک را برای خرید و اجاره بالا برده است که این یکی از اصلی‌ترین دلایل سرمایه‌گذاری در چالوس است.

۲٫ تنوع جاذبه‌ها طبیعی و غیرطبیعی

مناطق شمالی ایران به خودی خود جاذبه طبیعی هستند، اما در دل این مناطق جاهای دیدنی بسیار خاصی وجود دارند که شمار زیادی از آن‌ها در چالوس یا نزدیکی آن قرار دارند.
برخی از مردم چالوس را به‌علت داشتن جاذبه‌های زیر بهترین منطقه مازندران می‌دانند:

  • منطقه شکار ممنوع سیاه بیشه
  • منطقه شکار ممنوع چهارباغ
  • قرار داشتن شهر در امتداد ساحل
  • مرداب کندوچال
  • مرداب هسل
  • دریاچه ولشت
  • پارک جنگلی چالوس
  • نزدیکی به تله‌کابین نمک آبرود
  • کاخ چایخوران و غیره

۳٫ راه دسترسی

راه دسترسی به مقصد نیز یکی از مسائل مهم و تاثیرگذار بر بالا رفتن ارزش ملک مورد نظر است. چالوس از سه جهت شرق، جنوب و غرب راه‌های دسترسی مناسبی دارد که هر یک از آن‌ها مسیر رسیدن به این شهر را در یکی از سمت‌های کشور آسان می‌کنند.

از سوی دیگر جاده قدیم چالوس که از زیباترین مسیرهای پرتردد ایران است، از کرج شروع می‌شود و پس از پیچ‌وخم‌های فراوان به چالوس منتهی خواهد شد.
افتتاح آزادراه تهران شمال که در موازات جاده قدیم قرار دارد نیز یکی دیگر از مسیرهای رسیدن به شمال و از دلایل ارزشمند بودن سرمایه‌گذاری در چالوس است.

موقعیت قرارگیری این شهر در مرکز نوار سبز خزری و نزدیکی آن با پایتخت، از دیگر علت‌هایی هستند که باید برای خرید ملک در چالوس به آن‌ها استناد کنیم.

۴٫ تقاضای بالا خرید و اجاره

در ادامه دلایل سرمایه‌گذاری در چالوس، به تقاضای بالای خرید و اجاره ملک در آن اشاره می‌کنیم. به‌عبارت دیگر کسانی که قصد دارند با فروش ملکشان سرمایه خود را به نقدینگی تبدیل کنند، می‌توانند در مدت زمان کوتاهی این کار را انجام دهند؛ زیرا تعداد متقاضیان خرید ملک در این شهر همواره بالا است.

همچنین اگر مالکان بخواهند با اجاره روزانه، ماهانه یا سالانه ملکشان منبع درآمدی ایجاد کنند، در مدت کوتاهی به این خواسته خود نیز می‌رسند.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *