سقف متحرک ویلا و استخر چیست و چه مزایایی دارد؟

امروزه با پیشرفت علم بشر قادر به ساخت وسایل و ابزار پیشرفته‌ای شده است. سقف متحرک ویلا یکی از وسایل پیشرفته و مدرنی است که امروزه در بسیاری از محوطه ویلاها، استخرها، حیاط منازل، رستوران‌ها و کافه‌ها، اقامتگاه‌های تفریحی و جاهای دیگر استفاده می‌کنند.

سیستم‌های سقف جمع شونده ثابت نیستند اما می‌توانند مکانی را به‌طور موقت برای استراحت روزانه مخصوصا در فصل تابستان و برای فرار از آفتاب ایجاد کنند.

اگر تا حالا حتی کلمه سقف متحرک هم به گوشتان نخورده است، می‌خواهید بدانید سقف متحرک چیست و چه کاربردی دارد، در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

سقف متحرک چیست و در چه مواردی استفاده می‌شود؟

سقف متحرک یا سقف های تاشو به نوعی از سقف‌ها می‌گویند که به کمک نیروی یک موتور الکتریکی باز و بسته می‌شوند. این سقف‌ها قابلیت نصب در تمامی شرایط آب و هوایی و همچنین موقعیت داخلی و خارجی ساختمان را دارند.

سقف‌های جمع شونده در موارد مختلفی استفاده می‌شوند. از جمله:

  • محافطت از نور خورشید و ایجاد سایه
  • تمیز ماندن فضای باز ویلا
  • محافظت از بارش برف و باران

سقف متحرک ویلا در ابعاد و اندازه‌های متفاوتی ساخته شده و با فشار یک دکمه و از طریق ریموت مخصوص باز و بسته می‌شوند.

سقف متحرک چه مزیت‌هایی دارد؟

از بارزترین و مهم‌ترین مزیت‌های سقف های تاشو قابلیت باز و بسته شدن آن‌ها است. به‌عنوان مثال اگر می‌خواهید در یک صبح آفتابی صبحانه خود را در فضای باز ویلا یا باغتان میل کنید اما اشعه خورشید باعث صرف نظر کردن از تصمیمتان می‌شود، شما به یک سقف تاشو نیاز دارید تا با زدن دکمه ریموت آن را باز کنید.  اگر هم در عصر دلتان نوشیدن چای زیر سقف آسمان را خواست، می‌توانید باز هم با زدن یک دکمه ریموت سقف تاشونده را ببندید.

سقف متحرک ویلا

از مزیت‌های دیگر چنین سقف‌هایی این است که از نظر جنس، رنگ و شکل تنوع بسیار بالایی دارند. برای ساخت سقف متحرک ویلا از مواد اولیه‌ای استفاده می‌شود و جنس آن‌ها از شیشه، کامپوزیت، پلی کربنات، فلز و مواد مستحکم دیگر است.

این مواد به استحکام و دوام سازه در برابر اشعه خورشید، زنگ زدگی، خوردگی و سایر عوامل محیطی کمک می‌کنند.

انواع سقف متحرک استخر

از آن‌جایی که سقف‌های متحرک استخر انواع مختلفی دارند، ب اتوجه به بودجه خود و کاربردی که برای سقف در نظر گرفتید، می‌توانید سقف متحرک استخر خود را انتخاب کنید. طراحی این سقف‌ها با متریال کم هزینه و ساده نیز قابل انجام است.

طبق سلیقه و هدف شما از خرید سقف متحرک برای استخر، انواع مختلفی از سقف های تاشو در بازار وجود دارند. حتی سقف های تاشونده‌ای هستند که مجهز به سنسور باران شدند تا زمانی که باران ببارد، به‌طور خودکار باز ‌شوند.

در ادامه به دو مورد انواع سقف متحرک ویلا و استخر که بیشترین استفاده را دارند اشاره می‌کنیم.

سقف متحرک پارچه‌ای

این نوع از سقف‌ها قسمتی از استخر شما را پوشش می‌دهند و بیشتر به‌عنوان سایبان عمل می‌کنند. اگر جنس سقف متحرک پارچه‌ای شما ضد آب هم باشد در مقابل بارش برف و باران نیز ایمن می‌مانید. سقف تاشونده پارچه‌ای علاوه بر محافظت در برابر تابش مستقیم آفتاب و بارش برف و باران، در جلوگیری از دید همسایگان به محوطه شما نیز تاثیر خوبی دارند.

سقف متحرک ویلا

اگر پارچه سقف شما ضد آب نباشد علاوه بر این‌که در حفظ گرما تاثیری ندارد، برای محافظت در برابر برف و باران هم گزینه مناسبی نیست. بنابراین نکته قابل توجه هنگام خرید سقف متحرک پارچه‌ای استخر، جنس پارچه آن است. البته متریال پایه‌ها و نگهدارنده‌های فلزی و آلومینیومی نیز در ماندگاری سقف شما تاثیر دارند.

سقف متحرک شیشه‌ای

اگر سبک مورد علاقه شما کلاسیک است، از بین سقف‌های تاشونده، سقف متحرک شیشه‌ای را به‌عنوان بهترین انتخاب توصیه می‌کنیم که ظاهری لوکس و کلاسیک دارد.

این نوع از سقف‌ها سنگین اما شفاف و زیبا هستند. شفاف بودن سقف باعث می‌شود شما به آسمان، اطراف استخر خود و منظره آن دید کامل داشته باشید.

سقف متحرک ویلا

معمولا سقف متحرک شیشه‌ای استخر پرهزینه است و در هنگام نصب آن نیز خیلی باید دقت کرد. این نکته را هم فراموش نکنید که استفاده از آلیاژهای ضد زنگ از مهم‌ترین قسمت‌های طراحی و ساخت سقف متحرک استخر است.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *