مناطق ممنوعه خرید ویلا

مناطق ممنوعه خرید ویلا: در چه مناطقی نمی‌توانیم ویلا بخریم

موارد مهم برای بررسی خرید یک ویلا فقط ایده‌آل بودن قیمت، سبک، معماری و متریال‌های به‌کار رفته در آن نیست. بلکه موقعیت جغرافیایی ویلا را نیز باید بررسی کنید تا مناسب باشد یا در مکانی بدون مجوز بنا نشده باشد.

شما نمی‌توانید در هر منطقه‌ای ویلا بخرید یا بسازید، زیرا بعضی از مناطق برای این کار نامناسب هستند و می‌توانند سلامت ویلا و جان شما را به خطر بیندازند. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا مناطق ممنوعه خرید ویلا را با یکدیگر بررسی کنیم.

مناطق ممنوعه خرید ویلا

خرید ویلا در مسیر دکل برق

دکل‌های برق دارای امواج خیلی قوی و خطرناکی هستند که باعث برهم زدن سلامت و آرامش انسان می‌شوند. معمولا قیمت ویلاهایی که در مسیر دکل برق قرار دارند، پایین‌تر از سایر ویلاها است.

افرادی که از خطر این امواج باخبر نیستند، به‌محض دیدن قیمت پایین نسبت به خرید ویلا وسوسه می‌شوند. در صورتی که از خرید این نوع ویلاها باید پرهیز کرد، چون هیچ چیزی مهم‌تر از امنیت، آرامش و سلامتی شما نیست.

مناطق ممنوعه خرید ویلا

احداث ویلا در کنار رودخانه

امروزه ساختن ویلا در کنار رودخانه ممنوع است و در صورت مشاهده احداث ویلا در کنار رودخانه، ماموران شهرداری یا مسئولان دیگر این کار، آن را تخریب می‌کنند. اولین دلیل ممنوع بودن خرید یا احداث ویلا در این منطقه این است که خطر طغیان رودخانه وجود دارد. در صورت وقوع سیل و سیلاب، ویلا در یک چشم برهم زدن نابود می‌شود.

دومین دلیل، محافظت از منابع طبیعی و همچنین مبارزه با کم آبی است. بنابراین اگر تصیم به خرید ویلا در حریم رودخانه بگیرید، قطعا تخریب می‌شود.

مناطق ممنوعه خرید ویلا

احداث ویلا در اراضی کشاورزی

یکی دیگر از مناطق ممنوعه خرید ویلا، اراضی کشاورزی است. متاسفانه امروزه بسیاری از کشاورزان بنا به دلایل مختلفی اراضی کشاورزی خود را به مردم شهر می‌فروشند و آن‌ها نیز در این زمین‌ها اقدام به ساخت غیرقانونی ویلا می‌کنند.

ساختن ویلا در زمین‌های کشاورزی تبعات جبران ناپذیری دارد. این کار باعث تخریب کشاورزی آن منطقه می‌شود و همچنین ایجاد چاه‌های متعدد و ساخت استخر در ویلاها خطر کم آبی را با بحران جدی‌تری روبه‌رو می‌کند.

پس سرمایه خود را با خریدن این ویلاها از بین نبرید. زیرا علاوه بر این‌که قانون با کسانی که باعث خشکاندن باغ‌ها می‌شوند به‌طور جدی برخورد می‌کند و دستور تخریب ویلا را می‌دهد، هیچ خدمات اداری و ثبتی به این اراضی و ویلاها ارائه نخواهد شد.

خرید ویلا در فاصله بسیار نزدیک به دریا

خرید ویلاهایی که در فاصله بسیار نزدیک به دریا قرار گرفتند، ریسک بزرگی است. این ویلاها به‌مرور زمان به دلیل برخورد موج با ساختمان، دچار تخریب فرسایشی می‌شوند.

از طرفی در نزدیکی دریا رطوبت هوا نیز بسیار زیاد است و پس از مدتی می‌توان تاثیر نم و رطوبت را روی مصالح ویلا دید که باعث تخریب آن‌ها شده‌اند. علاوه بر موارد گفته شده، آب گرفتگی ویلا نیز از احتمالات دیگری است که باید در نظر بگیرید.

بنابراین قبل از این‌که برای خرید این نوع ویلاها هزینه‌ای را پرداخت کنید، ابتدا تمام این جوانب را بسنجید.

مناطق ممنوعه خرید ویلا

ویلا احداث شده در جاده‌های خاکی

از دیگر مناطق ممنوعه خرید ویلا، جاده‌های خاکی است. به این دلیل خرید ویلا در مناطقی که جاده‌های خاکی دارند، توصیه نمی‌شود که این جاده‌ها در فصول پاییز و زمستان که برف و باران بیشتر است شما را با مشکلات رفت و آمد روبه‌رو می‌کنند.

مسیر تردد تا ویلا نکته خیلی مهمی است که ویلاهای احداث شده در جاده‌های خاکی آن را رعایت نکرده‌اند. ویلا باید به مراکز درمانی، شهری، تفریحی و سایر مراکز مهم، دسترسی داشته باشد. اما ویلایی که در مسیر خاکی قرار می‌گیرید، این دسترسی‌ها را با توجه به مشکلاتی که به همراه دارد محدود می‌سازد.

سخن آخر

پیش از خرید ویلا و بررسی طراحی، معماری، مصالح و هر نکته مهم دیگر، لازم است منطقه جغرافیایی آن‌جا را بسنجید. مکان یا منطقه‌ای که ویلای شما در آن احداث شده است، می‌تواند باعث تضمین آرامش، امنیت و سلامت شما باشد.

به‌نحوی که اگر ویلا در محیط شلوغ قرار گرفته باشد، آرامش شما خدشه‌دار خواهد شد و در صورتی در مناطق ممنوعه خرید ویلا باشد، سلامت شما و سایر اهالی داخل آن را به خطر می‌اندازد. بنابراین حتما به مکانی که ویلای خود را آن‌جا می‌خواهید احداث یا خریداری کنید، بیشتر از هرچیزی توجه داشته باشید و بدانید هیچ ارزانی بی‌حکمت نیست.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *