نکات مهم در خرید ویلا

انواع مختلفی از ویلا از جمله ساحلی، جنگلی، شهرکی و غیر شهرکی وجود دارد. بیشتر افراد برای گذراندن اوقات فراغت خود سراغ اجاره یا خرید ویلا می‌روند. خیلی از افراد هم با خرید ویلا سرمایه‌گذاری می‌کنند و آن را روزانه اجاره می‌دهند.

لازم به ذکر است که خرید ویلا و اجاره آن، کاملا دو موضوع متفاوت هستند و نکاتی که برای این دو نظر می‌گیرید، الزاما نباید یکسان باشند. دلیل این امر واضح است. چون شما هنگام اجاره ویلا آن را برای مدت طولانی اجاره نمی‌کنید ولی باید ویلایی را بخرید که برای سکونت خودتان برای مدت زیاد مناسب باشد.

در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا شما را با نکات مهم در خرید ویلا آشنا کنیم.

نکات مهم در خرید ویلا

طرف ویلاهای قولنامه‌ای نروید

ویلاهای قولنامه‌ای دوندگی‌های زیادی دارند. اگر از آن دسته آدم‌هایی هستید که حوصله کمی دارند و هیچ چیز مهم‌تر از آرامششان نیست، به شما توصیه می‌کنیم سراغ ویلاهای قولنامه‌ای نروید.

از همان ابتدا ویلاهایی را ببینید که سند شش دانگ، پروانه ساخت، پایان کار و سند تفکیکی دارند. اگر هم قصد خرید ویلای شهرکی را دارید که سند مشاع دارند، اول مطمئن شوید که در آینده می‌توانید برای آن تفکیک سند را انجام دهید و سپس برای خرید اقدام کنید.

اگر هم ویلایی خریداری کنید که شرایط آن متفاوت با چیزی که گفتیم باشد، باید صبر و اعصاب‌خوردی را به جان بخرید.

از مالکیت فروشنده مطمئن شوید

دنیای معامله و خرید و فروش، عجیب و پر از حیله و فریب است. اگر هنگام خرید ویلا، فروشنده آن فقط به‌صورت شفاهی ادعای مالکیت کرد، باور نکنید و از او سند بخواهید.

گاهی ممکن است فروشنده فقط وکالت فروش را داشته باشد و سند به اسم فرد دیگری باشد. شما می‌توانید از نهادهای رسمی استعلام بگیرید تا از مالک ویلا مطمئن شوید و از این بابت برایتان مشکلی پیش نیاید.

اگر دفعه اولتان است که می‌خواهید ملک یا ویلایی را بخرید حتما با نکات مهم در خرید ویلا آشنا شوید. حواستان را خیلی جمع کنید تا فروشندگان به شما به چشم طعمه نگاه نکنند و سرتان را کلاه نگذارند.

نکات مهم در خرید ویلا

با افراد کاربلد مشورت کنید

به این دلیل که خرید و فروش ویلا کاری حساس و مهم تلقی می‌شود، بهتر است قبل از انجام آن با افرادی که در این زمینه حرفه‌ای هستند مشورت کنید.

حتما نباید در املاکی‌ها دنبال آن‌ها بگردید. خیلی وقت‌ها در بین اقوام هم اشخاصی حضور دارند که در کار خرید و فروش ملک و ویلا مجرب هستند و آگاهی‌ بالایی در این خصوص دارند. البته مشورت با این افراد نباید به این صورت باشد که خودتان دیگر تحقیقی نکنید. افزایش اطلاعاتتان در این زمینه به نفع خودتان است.

هیجان‌زده تصمیم نگیرید

یکی دیگر از نکات مهم در خرید ویلا این است که هیجان‌زده تصمیم نگیرید. ممکن است در نگاه اولی که ویلا را برانداز می‌کنید، دقیقا همانی باشد که می‌خواهید. اما نباید سریع تصمیم به خرید آن بگیرید و همه جوانب را بررسی کنید. مثلا مطمئن شوید ویلا به راه‌های اصلی، مراکز خرید، اورژانس، نزدیکترین شهر و… دسترسی دارد.

از لحاظ امنیت منطقه نیز ویلای مورد نظر را بسنجید. بهتر است هرچه‌قدر هم که داخل ویلا مطابق با سلیقه شما بود، هیجان‌زده تصمیم به خرید آن نگیرید و همه این مواردی را که گفتیم، مورد توجه قرار دهید.

نکات مهم در خرید ویلا

بررسی کیفیت ساخت ویلا

اغلب برای خرید یک ویلا باید هزینه زیادی را پرداخت کنید، پس باید محلی را که تحویل می‌گیرید دارای امکانات و کیفیت ساخت بالایی باشد. البته هر چه‌قدر پول بدهید، همان‌قدر آش می‌خورید.

اما حرف ما این است حواستان باشد امکانات و کیفیت ساخت ویلایی را که خریداری کردید و تحویل شما می‌دهند، کمتر از هزینه‌ای که پرداخت کردید نباشد.

کلاهبرداران زیادی در بازار ملک و ساختمان وجود دارند که منتظر کوچکترین غفلت مشتری هستند تا از آن‌ها سوء استفاده کنند. از طرفی ویلا باید متناسب و هماهنگ با شرایط آب و هوایی آن منطقه، طراحی و ساخته شده باشد.

مثلا اگر مکان آن نزدیک به جنوب کشور است، باید با مصالحی ساخته شده باشد که هوای گرم را به داخل و هوای سرد را به خارج از ویلا منتقل نکنند. پس بررسی کیفیت ساخت ویلا یکی دیگر از نکات مهم در خرید ویلا است.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *