هزینه محوطه سازی در شمال

یکی از فاکتور‌هایی که روی زیبایی ویلا تاثیر می‌گذارد، ساخت محوطه ویلا است. به‌همین علت افراد تلاش می‌کنند تا محوطه ویلای خود را بهتر درست کنند تا زیبا‌تر شود، اما این کار هزینه‌ای در بر خواهد داشت و عواملی نیز روی هزینه آن تاثیر می‌گذارد. مثلا نوع ساختمان، متراژ مد‌نظر برای محوطه‌سازی، نوع طراحی محوطه و کیفیت مواد اولیه روی آن تاثیر می‌گذارد.

در نتیجه، نمی‌توان گفت هزینه ساخت محوطه‌ در شمال برای تمام ویلا‌ها و ساختمان‌ها یکسان است. اگر شما نیز می‌خواهید درباره هزینه محوطه‌سازی ویلا اطلاعاتی کسب کنید با ما همراه باشید.

عوامل تاثیر‌گذار روی هزینه محوطه‌سازی در شمال

همان‌طور که گفتیم هزینه ساخت محوطه‌ در همه ویلا‌ها و ساختمان‌ها یکی نیست و عوامل بسیاری مانند طراحی محوطه، گل و گیاه و کیفیت مواد اولیه روی آن تاثیر می‌گذارد. در ادامه هر یک را بیشتر توضیح می‌دهیم.

۱٫ طراحی محوطه

یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیر‌گذار روی هزینه محوطه‌سازی طراحی محوطه است. به این معنا که کسی که طراحی محوطه را برعهده می‌گیرد اگر تخصص بالایی در این باره داشته باشد، هزینه آن نیز بالا‌تر خواهد رفت. همچنین معمولا طراحی ساده محوطه نسبت به طراحی پیچیده آن هزینه کمتری دارد.

۲٫ استفاده از گل ‌و گیاه

گل و گیاه نیز بسیار روی هزینه محوطه تاثیر می‌گذارد. در اصل می‌توان گفت بیشتر هزینه محوطه مربوط به گل و گیاه است. به این معنا که هر چقدر از گل و گیاه بیشتری استفاده کنید، هزینه محوطه نیز افزایش پیدا می‌کند. این نکته را در نظر داشته باشید، در محوطه ساختمان یا ویلا کاشت گل و گیاه بر اساس نوع خاک و شرایط آب‌وهوا انتخاب می‌شود.

۳٫ متراژ بنا

یکی دیگر از فاکتور‌های مهم در هزینه محوطه‌سازی متراژ بنا است. اگر متراژ ویلایی ۲۵۰ متر باشد به‌طور حتم نسبت به ویلایی با متراژ ۳۰ متر هزینه ساخت محوطه آن بالا‌تر می‌رود. همچنین در حیاط‌های کوچکی که متراژ ساختمان و ویلا کم است و استخر و آلاچیق وجود ندارد، هزینه ساخت محوطه تنها صرف سنگفرش کف، کاشت درخت و گیاهان خواهد شد.

۴٫ کیفیت مواد اولیه

هر چقدر کیفیت مواد اولیه بالا‌تر باشد، برای محوطه‌سازی باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. همچنین طبق تحقیقاتی که انجام شده، یکی از عوامل موثر در افزایش هزینه محوطه‌سازی ویلا کیفیت مواد اولیه است.

چه چیز‌هایی شامل هزینه محوطه‌سازی ویلا می‌شود؟

مواردی که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم در محوطه ویلا یا ساختمان استفاده می‌شوند و می‌توان گفت اجزای مهم آن هستند.

  • دیوارها: می‌توانید در محوطه ویلای خود سنگ‌های دکوراتیو، آنتیک، سیمان سفید و نرده آهنی به‌کار ببرید. معمولا این نوع سنگ‌ها و سیمان محوطه را زیبا‌تر می‌کنند.
  • کف‌سازی: پیشنهاد می‌کنیم برای داشتن کف زیبا از چمن، سنگ‌های رودخانه‌ای و موزاییک‌های واش بتن استفاده کنید.
  • نورپردازی: در محوطه ویلا نور‌پردازی باعث می‌شود محوطه ویلا زیبا و عالی به نظر آید. طبق گزارش‌هایی که انجام شده است چراغ‌های حباب‌دار در باغچه و دیوار‌کوب بسیار کاربرد دارند و باعث می‌شوند محوطه زیبا‌تر دیده شود.
  • آبیاری: یکی ‌دیگر از مواردی که برای محوطه‌سازی استفاده می‌شود، سیستم آبیاری قطره‌ای است. این سیستم باعث می‌شود مصرف آب کاهش پیدا کند و هزینه مصرف آب را نیز کم می‌کند.

کاهش هزینه محوطه سازی

معمولا استفاده از آلاچیق، آب‌نما و استخر باعث می‌شود هزینه این قسمت ویلا افزایش پیدا کندو در نتیجه با حذف یکی از این موارد می‌توان به کاهش هزینه ساخت محوطه کمک کرد. البته مواردی نیز وجود دارند که با جایگزین کردن آن‌ها می‌توانید هزینه ساخت محوطه را کم کنید. مثلا به جای آلاچیق از میز و صندلی باغی فلزی استفاده کنید.

علاوه‌بر این، خودتان ساخت باغچه و کاشت درختان و گیاهان را انجام دهید تا هزینه‌های محوطه‌سازی را کاهش دهید. به این روش دیگر نیازی نیست پول باغبان دهید و تنها با رفتن به بازار گل و گیاه و انتخاب گیاهان با قیمت پایین‌تر در هزینه ساخت محوطه ویلای خود صرفه‌جویی می‌کنید.

سخن نهایی

اگر می‌خواهید محوطه‌ ویلای خود را بسازید، ابتدا مشخص کنید هدف از محوطه‌سازی چیست. برای مثال، آیا هدف استفاده از فضای باز برای صرف غذا است، آیا می‌خواهید محوطه‌ای بسازید تا آرامش داشته باشید یا هدف شما فروش خانه یا ویلا است و می‌خواهید خریدار را ترغیب کنید که آن را بخرد. بعد از این مرحله برآورد کنید چقدر بودجه دارید، سپس با یک طراح با تجربه در این زمینه مشورت کنید و به او بگویید می‌خواهید چه‌ چیز‌هایی در محوطه شما باشد. در پایان آن را اجرا کنید.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *