ویلاهای لوکس دنیا

ویلاهای لوکس شما با چه متریالی ساخته شده‌اند؟

ساخت ویلاهای لوکس دنیا به عوامل مختلفی از جمله موقعیت جغرافیایی، نقشه و متریال‌های مورد استفاده در آن بستگی دارد. هر کدام از این فاکتورها بر نتیجه نهایی کار تاثیر بسیار زیادی دارند و مجموعه آن‌ها باعث لوکس یا بی‌کیفیت بودن یک ویلا خواهد شد.
ما قصد داریم در این مطلب، بهترین متریال‌ها لازم برای ساخت ویلای لاکچری را به شما معرفی کنیم. پس تا پایان با ما همراه باشید.

لزوم استفاده از متریال باکیفیت

برخی از افراد تمایل دارند ویلای خود را با مصالح و متریال‌های پیش‌ساخته بسازند؛ زیرا به‌عقیده آن‌ها با این کار می‌توانند در زمان و هزینه خود صرفه‌جویی کنند.
اما متاسفانه بسیار از این مصالح برای استفاده در شرایط جوی متفاوت مناسب نیستند و در مناطق مختلف مشکلاتی را به‌وجود می‌آورند. به‌عنوان مثال اتاقک‌های آماده برای مناطق جنوبی ایران بسیار گرم هستند یا ممکن است سقف آن‌ها در شمال کشور برای جلوگیری از ورود باران مناسب نباشد.

به‌همین سبب شما باید با توجه به هدفی که از ساخت ویلا دارید و در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی آن، بهترین متریال را مورد استفاده قرار دهید. با این کار می‌توانید یکی از نمونه‌های ویلاهای لوکس دنیا را در ملک شخصیتان بسازید.

ویلاهای لوکس دنیا

بهترین متریال برای ساخت ویلا

معماران برای ساخت لاکچری ترین ویلاهای ایران از متریال‌های متعددی استفاده می‌کنند که انتخاب هر یک از آن‌ها به سلیقه کارفرما و سایر فاکتورهایی که در بالا نام بردیم بستگی دارد.
به‌طور کلی رایج‌ترین مصالح ساختمانی مورد نیاز در ساخت ویلاها عبارتند از:

سنگ

سنگ‌ها از قدیمی‌ترین مصالحی هستند که انسان‌ها برای ساخت خانه‌های خود از آن‌ها استفاده می‌کردند. همان‌طور که می‌دانید مقاومت این متریال بر هیچکس پوشیده نیست، به‌همین خاطر مردم نقاط مختلف دنیا سنگ را از اولین و بهترین مصالح برای ساخت اجزای مختلف خانه خود می‌دانند.

سنگ‌ها انواع مختلفی دارند که مکان استفاده از همه آن‌ها نیز یکسان نیست. به‌عنوان مثال تراورتن را در دیوارچینی به‌کار می‎‌برند و جنس سنگ نما معمولا از مرمر یا سایر نمونه‌های باکیفیت است.
علاوه‌بر این سنگ‌ها می‌توانند کفپوش‌های بسیار مناسبی برای داخل یا خارج ویلا باشند که نوع آن‌ها نیز با توجه به محل مورد نظر متفاوت خواهد بود.

قلوه‌سنگ‌ها معمولا مناسب کفپوش‌های خارج از ویلا هستند و نمونه‌هایی مانند مرمر، اسلب یا گرانیت را برای پوشاندن کف ویلاهای لوکس دنیا به‌کار می‌برند.
این دسته از مصالح ساختمانی با ویژگی‌های متفاوتشان از قیمت‌های یکسانی نیز برخوردار نیستند و نرخ مواردی مانند گرانیت بسیار بالاتر از قلوه‌ سنگ به‌کار رفته برای کفپوش بیرونی است.

ویلاهای لوکس دنیا

چوب

تمایل انسان‌ها برای به‌کارگیری متریال‌هایی طبیعی که رنگ و بوی طبیعت را به‌ خانه می‌آورند، در رواج استفاده از چوب در قسمت‌های مختلف ویلاهای لوکس دنیا کاملا مشخص است.
بارزترین ویژگی چوب عایق انرژی و صوت است که در کنار ظاهر بسیار زیبایش آن را به یکی از محبوب‌ترین مصالح تبدیل می‌کند.

چوب‌ها نیز انواع مختلف با ویژگی‌های متفاوتی دارند. هر یک از این موارد برای به‌کار بردن در قسمت‌های مختلفی از ویلا مناسب هستند و قیمت خرید آن‌ها نیز یکسان نیست.
کاربردهای مختلف این متریال در ساخت خانه‌های ویلایی شامل موارد فهرست زیر است:

  • نمای ساختمان
  • سقف
  • نمای داخلی
  • راه پله
  • کفپوش داخلی
  • سونا خشک و غیره
ویلاهای لوکس دنیا

بتن

یکی دیگر از متریال‌های پرکاربرد برای ساخت ویلاهای لاکچری و زیبا بتن است که مقاومت بسیار بالایی دارد. این ماده که ملاتی از ماسه، سیمان و آب است، بیشتر برای پی‌ریزی ساختمان یا اسکلت‌بندی آن کاربرد دارد.
اما امروزه در سبک‌های معماری مدرن شاهد استفاده از متریال‌های بتنی در فضای داخلی ساختمان هستیم. دیوارها، راه پله، سرویس بهداشتی و کفپوش نمونه‌هایی از کاربرد بتن در طراحی داخلی هستند.

شیشه

در گذشته کاربرد شیشه برای ساختمان‌سازی بسیار محدود بود و تنها شامل پوشاندن قسمتی از درها و پنجره‌ها می‌شد، اما امروزه از این متریال در سطح گسترده‌تری استفاده می‌کنند.
پیشرفت فناوری و تولید انواع شیشه‌های مقاوم و نشکن سبب شده است تا برخی از مردم برای ساخت ویلاهای لوکس دنیا از آن حتی به‌عنوان دیوارهای اصلی یا قسمتی از سقف استفاده کنند.

سایر متریال‌های جدید

مواردی که در قسمت‌های قبلی نام بردیم تنها مصالح قابل استفاده در ساخت ویلا و ساختمان نیستند. این روزها دنیای مصالح ساختمانی بسیار وسیع‌تر از گذشته شده است به‌طوری که گاهی شاهد جایگزین شدن متریال‌های جدیدی مانند pvc با نمونه‌های رایج قدیمی هستیم.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *