ویلاهای مدرن در چالوس

ویلاهای مدرن در چالوس

زمانی که تعطیلات فرا می‌رسد، بیشتر افراد تصمیم می‌گیرند به شهر‌های مختلف سفر کنند. یکی از شهرهای پرطرفدار برای گذراندن اوقات تعطیل و فراغت، چالوس است. این شهر ویلاهای مدرنی دارد که شامل امکانات مختلفی مانند استخر و بیلیارد می‌شوند و خاطرات خوبی را برای مسافران به جا خواهد گذاشت.

اگر شما نیز می‌خواهید برای استراحت به این شهر بروید و می‌خواهید درباره ویلا‌های مدرن در چالوس اطلاعاتی کسب کنید، همراهمان بمانید.

ویلاهای مدرن در چالوس

به چه ویلاهایی مدرن می‌گویند و چه امکاناتی دارند؟

معمولا ویلاهای مدرن نسبت به ویلاهای دیگر، امکانات بیشتر و متراژ بالاتری دارند. برای مثال، معماران این نوع ویلاها را معمولا دوبلکس (دو طبقه) یا سوبلکس (سه طبقه) می‌سازند که هر کدام از این طبقه‌ها اتاق و سرویس بهداشتی و اتاق پذیرایی دارند.

از دیگر ویژگی‌هایی که ویلاهای مدرن در چالوس دارند، می‌توان به قیمت بالای آن‌ها، تراس، استخر، آشپزخانه مجهز، اتاق ناهار‌خوری و وسایل سرگرمی مانند میز بیلیارد اشاره کرد.

علاوه‌بر این، معمولا معمار برای ساختن این نوع ویلا‌ها از شیشه‌های بزرگ استفاده می‌کند تا نور خورشید به‌طور مستقیم وارد منازل شود. در اتاق‌های ویلاهای مدرن در چالوس معمولا از رنگ‌های خنثی و تک رنگ مانند رنگ سفید استفاده می‌کنند. دلیل استفاده از این رنگ‌ها ماندگاری بیشتر، آرامش‌بخشی آن‌ها، بزرگتر نشان دادن فضا و امکان ترکیب با رنگ‌های دیگر است.

یکی‌دیگر از ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد ویلا‌های مدرن در چالوس نصب سیستم‌های امنیتی و وسایل هوشمند است تا ساکنان ویلا احساس آرامش و راحتی بیشتری کنند. به این معنا که اگر آتش‌سوزی اتفاق افتاد، سریع‌تر می‌توان از رخ‌دادن آتش‌سوزی جلوگیری کرد.

اگر می‌خواهید با ویژگی‌های دیگر این نوع ویلا‌ها آشنا شوید باید بگوییم در ساخت آن‌ها از خطوط صاف استفاده می‌کنند و از خطوط منحنی استفاده نمی‌شود.

داشتن سقف کنسولی یکی ‌دیگر از ویژگی‌های ویلا‌های مدرن است. منظور از سقف کنسولی سقفی است که به شکل برجسته و آویزان بدون استفاده از ستون‌ها در فضا قرار می‌گیرد. به این معنا که یک طرف آن به هیچ نقطه‌ای متصل نیست و قسمت دیگر آن به بدنه اصلی (سازه ساختمان) متصل است.

به‌طور‌کلی، استفاده از نوع سقف‌های کنسولی باعث می‌شوند این نوع ویلا‌ها ظاهری بی‌نظیر و شگفت‌انگیز داشته باشند. این نوع سقف از بتن، فولاد یا چوب ساخته می‌شود و معمولا معماران از آن در تراس، استخر‌ها و ناهارخوری استفاده می‌کنند.

با‌این‌حال، توصیه می‌کنیم حتما برای ساخت این نوع سقف از مهندسان و معماران متخصص استفاده کنید، زیرا ساخت سقف کنسولی نیاز به محاسبات مهندسی و بررسی دقیق دارد.

تفاوت ویلاهای مدرن با ویلاهای کلاسیک و مینیمال

برای اینکه با ویلاهای مدرن در چالوس آشنا شوید و بدانید چه فرقی با ویلا‌های کلاسیک، تلفیقی و مینیمال دارند بهتر است به موارد زیر توجه کنید.

معماران در ساخت ویلاهای مدرن از اشکال هندسی استفاده می‌کنند. علاوه‌براین، معمولا این نوع ویلا‌ها در مناطق سرسبز ساخته می‌شوند.

زمانی‌که معماران می‌خواهند ویلا‌های کلاسیک را بسازند از ستون‌های بلند، مجسمه‌های مختلف، خطوط منحنی و گچبری‌های زیبا استفاده می‌کنند. تفاوت دیگری که ویلا‌های کلاسیک با ویلا‌های مدرن دارند در مکان ساخت آن‌ها است. به این ‌معنا‌ که معمولا ویلا‌های کلاسیک را در شهر‌های تاریخی می‌سازند.

نوع دیگری از ویلا‌ها؛ ویلا‌های مینیمال هستند که به گفته معماران این سبک برادر سبک ویلا‌های مدرن است. معماران این دسته از ویلاها در ساخت آن‌ها از پنجره‌های بزرگ و سراسری استفاده می‌کنند و اگر به این نوع ویلا‌ها نگاه کنید، در آن‌ها سادگی را خواهید دید. علاوه‌بر این خبری از تجملات و زرق و برق در آن‌ها نیست.

ویلاهای مدرن در چالوس

تفاوت دکوراسیون داخلی ویلای مدرن و کلاسیک

همان‌طور که گفتیم سبک ویلا‌های مدرن در چالوس بسیار ساده است. به این معنا که معمولا صاحبان این نوع ویلا‌ها برای فضای داخلی از مبلمان راحتی با رنگ‌های ملایم استفاده می‌کنند. با ‌وجود ‌این، در ویلاهای کلاسیک بیشتر مبلمان از نوع لوکس و سلطنتی هستند و در این ویلا‌ها از تجملات زیادی استفاده می‌شود.

سخن نهایی

ویلاهای مدرن در چالوس ویلاهایی لوکس و شیکی هستند که مجهز به امکانات متعددی می‌شوند. این ویلاها فضای بزرگی دارند و معماران برای ساختن آن‌ها از مصالحی مانند مرمر و گرانیت استفاده می‌کند.

علاوه‌بر این برای این ویلاها فضای پارکینگ بزرگی در نظر گرفته شده است که حتی تا ۲۰ ماشین نیز گنجایش دارد. به‌طور کلی، ویلا‌های مدرن به‌علت داشتن امکانات پیشرفته، طراحی شیک و راحتی بیشتر نسبت به ویلا‌های دیگر جذابیت بیشتری دارند.

با ‌این‌حال همان‌طور که اشاره کردیم برای اجاره‌کردن و خرید این نوع املاک، به‌علت امکاناتی که دارند، باید پول بیشتری بپردازید.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *