کابینت‌های مناسب برای ویلاهای شمالی

کابینت‌های مناسب برای ویلاهای شمالی

طراحی و ساخت یک آشپزخانه زیبا در ویلای شمالی به معیارهای مختلفی وابسته بوده که یکی از آن‌ها انتخاب کابینت مناسب و استفاده از بهترین جنس است.

کابینت‌ها از اجزای اساسی هر آشپزخانه‌ای هستند که علاوه‌بر کاربری مورد انتظارشان یعنی جا دادن لوازم منزل در آن‌ها، زیادی در زیبایی و دکور کلی منزل تاثیر بسیار دارند. اما تنوع متریال‌های موجود برای ساخت، رنگ و طراحی‌های مختلف کابینت‌ها، انتخاب را برای مشتریان این کالا بسیار سخت کرده است.

از سوی دیگر با توجه به این موضوع که آب‌وهوای مناطق شمالی کشور مرطوب و شرجی است، ممکن است در انتخاب درست بهترین گزینه برای کابینت‌کاری آشپزخانه خود دچار سردرگمی شوید. ما در این مطلب به شما در انتخاب متریال مورد نظرتان کمک خواهیم کرد، پس تا پایان با ما همراه شوید.

انتخاب سبک مناسب

قبل از این‌که کار انتخاب و نصب کابینت‌ها را شروع کنید، باید سبک مناسب و هماهنگ با طراحی کلی ویلا را در نظر بگیرید. متاسفانه برخی افراد هنگام تجهیز و تکمیل آشپزخانه به این نکته توجهی ندارند که نتیجه آن شکل‌گیری یک تناقض زننده در سبک کلی ساختمان و فضای پخت‌وپز است.

برای این کار به سایر جزئیات موجود در ویلای خود توجه کنید و با توجه به سبک آن‌ها کابینت‌هایی مدرن یا کلاسیک را سفارش دهید. اگر تشخیص سبک دکوراسیون داخلی برایتان سخت است، از یک فرد متخصص در این زمینه کمک بخواهید و خودسرانه ‌سراغ ساخت کابینت‌ها نروید.

کابینت‌های مناسب برای ویلاهای شمالی

انتخاب متریال مناسب

همان‌طور که در ابتدای این مطلب گفتیم، آب‌وهوای خطه شمالی کشور رطوبت زیادی دارد و این موضوع دلیل اصلی کوتاه شدن عمر مفید لوازم خانگی و سایر اجزا یک ساختمان در این منطقه است. علاوه‌بر شرایط جوی کلی در شمال، باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که آشپزخانه‌ها به‌علت شستشو و پخت‌وپز از سایر بخش‌های ویلا رطوبت بیشتری دارند.

اگر کابینت‌ها با این شرایط سازگار نبوده و در مقابل رطوبت مقاومت لازم را نداشته باشند، در مدت زمان کوتاهی خراب می‌شوند و کاربرد مفید یا زیبایی خود را از دست می‌دهند. پس ما در ادامه انواع کابینت‌ها را براساس این دو معیار یعنی سازگاری و مقاومت در برابر رطوبت بررسی می‌کنیم.

۱٫ چوب

کابینت‌های چوبی همواره گران‌ترین و شیک‌ترین گزینه‌های پیش روی شما هستند که با مرور زمان از مد نمی‌افتند. یک مزیت بسیار بارز چوب این است که با طراحی درب کابینت‌ها به‌راحتی می‌توانید سبک آن‌ها را نیز تغییر دهید. پس می‌توانید از چوب برای آشپزخانه مدرن یا کلاسیک خود استفاده کنید.

اما این نکته را فراموش نکنید که حتی مقاوم‌ترین چوب‌ها نیز در هوای مرطوب شمال عمر درازی نخواهند داشت. به‌همین سبب اگر می‌خواهید آشپزخانه خود را با این متریال زیبا دیزاین کنید، حتما از لاک پلی اورتان که خاصیت ضدآب دارد، روی چوب استفاده کنید.

کابینت‌های مناسب برای ویلاهای شمالی

۲٫ فلز

می‌توانیم بگوییم که کابینت‌های فلزی ارزان‌ترین نوع هستند که براساس طراحی آن‌ها می‌توانند با سبک‌های مختلف دکوراسیون هماهنگ باشند. برخلاف استفاده رایج کابینت فلزی در نقاط مختلف کشور، برای ویلاهای شمالی مناسب نیستند و به‌سرعت دچار زنگ‌زدگی و پوسیدگی می‌شوند.

۳٫ pvc

اگر توجه کرده باشید در چند سال اخیر استفاده از روشویی‌های کمدی برای سرویس‌های بهداشتی بسیار رایج شده است، اما تا به‌حال به جنس آن‌ها دقت کرده‌اید؟ کمدهای داخل سرویس بهداشتی از جنس pvc هستند که وزن کمی دارند و در مقاومت آن‌ها در برابر رطوبت بسیار بالا است.

استفاده از این متریال برای کابینت‌های آشپرخانه در سایر نقاط ایران رایج نیست اما جزو یکی از بهترین انتخاب‌ها برای ویلاهای شمال کشور قرار می‌گیرند.

۴٫ ام دی اف

ام دی اف‌ها نوعی نئوپان بسیار فشرده هستند که با یک روکش ضدآب و ضدخش پوشیده شده‌اند. مقاومت این نوع کابینت در مقایسه با متریالی مانند pvc پایین‌تر و در برابر فلز بسیار بالاتر است. شما با نگهداری درست از کابینت‌های ام دی اف ویلای شمال خود می‌توانید طول عمر آن‌ها را بسیار بالا ببرید.

۵٫ های گلس

اگر روی صفحه ام دی اف فشرده را با ورقه‌های براق پلکسی گلس بپوشانند، کابینت‌های های گلس به‌دست می‌آیند. این جنس بیشتر مناسب سبک دکوراسیون مدرن است و در مواجه با رطوبت استقامت قابل‌ قبولی دارد.

کابینت‌های مناسب برای ویلاهای شمالی

سخن نهایی

علاوه ‌بر متریال‌هایی که در بالا معرفی کردیم، کابینت ممبران، ملامینه و ام دی اف پلی اورتان برای مجهز کردن آشپزخانه‌های مرطوب ویلاهای شمالی مناسب هستند. در نهایت بهتر است بدانید بخش بزرگی از تناسب متریال و هوای مرطوب شمال، به نگهداری درست شما از کابینت بر می‌گردد.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *