آیا ساخت ویلا در زمین زراعی شمال امکان پذیر است؟

در ابتدا باید بررسی کنیم زمین زراعی به چه نوع زمینی گفته می شود.

این زمین ها به صورت باغ وسیعی هستند که خاک مناسبی برای انجام کشت و کشاورزی دارند.

اگر درختان زیادی در این زمین کاشته شده باشد، به آن زمین مشجر می‌گویند.

اما اراضی زراعی زمین هایی هستند که بستر مناسبی برای پرورش محصولات زودبازده مانند صیفی جات دارند.

اما برای ساخت ویلا در زمین زراعی چگونه کاربری زمین را تغییر دهیم:

با توجه به اینکه زمین های کشت محصولات کشاورزی ، اراضی جنگلی از بخش های بااهمیت این سرزمین شناخته می شود. تقاضا و قیمیت بالای زمین های مسکونی سبب تغییر کاربری این زمین ها شده است.

که این تغییر کاربری باط ی مراحل زیر صورت می گیرد:

  1. تحویل مدارک برای ساخت ویلا در زمین زراعی به جهاد کشاورزی ، که محتوی در خواستی  به همراه مجوز تاسیس و مدارک مالکیت است.
  2. پس از تکمیل بررسی، سازمان جهاد اقدام به تهيه کروکی و گزارش و مدارک مورد نياز باغ ویلا می کند، به مديريت امور زمین‌های استان ارسال می‌کند.
  3. ثبت گزارش مديريت جهاد كشاورزی و درخواست مالک  در دبيرخانه كميسيون مستقر در مديريت امور اراضی می‌گردد.
  4. اگر زمین مورد نظر باغ و یا زمین کشاورزی نباشد، پس از این که رياست سازمان آن زمین را تایید کرد. پاسخ لازم به متقاضی و مراجع مربوطه توسط دبيرخانه اعلام می شود .
  5. در نوبت قرار گرفتن دستور کار با ارائه مدارک و مستندات و تكميل بودن پرونده
  6. طرح پرونده در كميته كار كميسيون و در صورت لزوم بازديد اعضاء كميته كار، از اراضی و اعلام نظر كارشناسی که توسط دبيرخانه كميسيون مستقر در مديريت امور اراضی صورت می‌گیرد.
  7. در صورت مخالفت كميسيون با تغيير كاربري باغ به باغ ویلا نتيجه به متقاضی و دستگاه مربوطه توسط دبير كميسيون اعلام می‌شود. در صورت موافقت مجوز لازم صادر می شود.
  8. در صورت موافقت كميسيون با تغيير كاربری چنانچه طرح مورد نظر مشمول پرداخت عوارض قانونی نباشد توسط دبيركميسيون، مجوز لازم صادر می‌شود.
  9. كميسيون تقويم اراضی مستقر در مديريت جهاد كشاورزی برای قيمت اراضی اقدام می‌کنند. نظر كميسيون تقويم توسط مديريت جهاد كشاورزی به دبيرخانه كميسيون و  به متقاضی به جهت واريز مبلغ  است.
  10. پس از واریز مبلغ، فیش واریز پرداختی  به دبیرخانه ارسال می گردد.
  11. مجوز تغييركاربری برابر مساحت مورد مصوب، جهت اجرای طرح براي متقاضی توسط دبيركميسيون تبصره ۱ ماده ۱ مستقر در مديريت امور اراضی صادر می‌گردد. نتيجه به مديريت جهاد كشاورزی شهرستان نيز اعلام می‌شود.
  12. مديريت جهاد كشاورزی بر درست  اجرا شدن طرح نظارت دارد. در صورت برخورد هرگونه تخلف پرونده به مراجع قضائی  رجعت داده می شود.

منتشر شده

در

,

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *