طراحی ویلای لاکچری در اطراف تهران

این پروژه ویلای لاکچری در مشاء دماوند در ۶۰ کیلومتری تهران و در ارتفاع ۲۴۰۰ متری قرار دارد .

مساحت زمین حدود ۶۰۰ متر مربع به ابعاد ۳۰*۲۰ متر و شیب ۲۰ درصد می باشد. با توجه به متراژ و میزان شیب سازنده با شرایط سختی مواجه شده بود. تمام تلاش خود را برای بهره مندی از فضاها و زمین های موجود در جهت برآوردن خواسته های مشتری به کار گرفته است.

با توجه به این توضیحات تصمیم گرفته شده که زمین را به ۳ قسمت تقسیم شود. بزرگترین قسمت واقع در شمال زمین برای قرار دادن ساختمان در جایی که جاده مربوطه وجود دارد. قسمت دوم برای فعالیت های سرگرمی در فضای باز استفاده می شود و قسمت سوم فضای سبز محوطه.

از این رو، زیرزمینی را برای سرگرمی (متشکل از جکوزی و بار) طراحی شده که مستقیماً به فضای تفریحی در فضای باز متصل می شود. که در آن استخر آب گرم، شومینه و فضای چند منظوره وجود دارد.

طبقه اول برای قسمت نشیمن استفاده می شود. همچنین در ۲ بخش، یکی برای اتاق نشیمن و دیگری برای آشپزخانه و ناهار خوری تقسیم شده است.

بهترین تصمیم این است که ویلای لاکچری را هماهنگ با کوه های اطراف و با امتداد یک متری از طبقات به طور متناوب طراحی کرد. به این ترتیب زمین هایی به وجود آمد که زهکشی آب باران را تسهیل میکند.

علاوه بر این، تصمیم گرفته شد که به ساختمان رنگ کاملاً سفید داده شود. تا در زمستان با برف استتار شود و در تابستان از اهمیت خاصی برخوردار شود. در نهایت از سطوح شیشه ای بزرگ برای تحسین منظره زیبای کوه ها استفاده شد.

طراحی طبقه همکف ویلای لاکچری با استخر و آتشگاه

طبقه همکف اجازه داد تا قسمتی از استخر (مفید برای استفاده در زمستان در روزهای برفی) به آتشگاه تبدیل شود. در نهایت بخش شمالی از بزرگترین فضا به پارکینگ اختصاصی تبدیل شد.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *